• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba code om cel een kleur te geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorisdriepinter

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2014
Hallo allemaal.

Ik zou graag een vba code hebben om een kolom met cellen een kleur te geven.
Het is nogal een moeilijk iets, want ik kan niets vinden wat werkt.

Oke de bedoeling is dat er naar de cellen wordt gekeken in kolom G of deze een van de volgende teksten heeft.
Namelijk test1, test2, test3 of test4.

Als de tekst in kolom G is test1 dan moet er gekeken worden naar de datum in dezelfde rij in kolom I en een berekening worden gemaakt met de datum van vandaag. Als die datum 14 dagen terug is dan moet de cel in kolom G geel worden. En hij moet rood worden als de datum 18 dagen terug is.

Als de tekst in kolom G is test2 dan moet er gekeken worden naar de datum in dezelfde rij in kolom I en een berekening worden gemaakt met de datum van vandaag. Als die datum 3 maanden-14 dagen terug is dan moet de cel in kolom G geel worden. En hij moet rood worden als de datum 3 maanden-7 dagen terug is.

Als de tekst in kolom G is test3 dan moet er gekeken worden naar de datum in dezelfde rij in kolom I en een berekening worden gemaakt met de datum van vandaag. Als die datum 6 maanden-14 dagen terug is dan moet de cel in kolom G geel worden. En hij moet rood worden als de datum 6 maanden-7 dagen terug is.

Als de tekst in kolom G is test4 dan moet er gekeken worden naar de datum in dezelfde rij in kolom I en een berekening worden gemaakt met de datum van vandaag. Als die datum 12 maanden-14 dagen terug is dan moet de cel in kolom G geel worden. En hij moet rood worden als de datum 12 maanden-7 dagen terug is.

In een tijdlijn moet de cel bij 14 dagen geel worden tot aan de 18 dag en vanaf de 18e dag rood tot aan de 21e dag
Voor een tijdlijn van 3, 6 en 12 maanden. Tot aan de laatste 2 weken geen kleur van af 14 dagen voor het einde van een jaar een gele kleur tot 7 dagen hierna rood

Ik denk dat het te doen is, maar ik heb te weinig verstand van vba om een code te schrijven. Is hoop dat er iemand is wie wil helpen.

grt jorisBekijk bijlage 3 (1).xlsm

Laatst bewerkt:
Hallo VenA.

Leuk berichtje van je. Ik zit eigenlijk meer op een oplossing en hulp te wachten. Wat betreft de grote tekst.
Ik denk dat juist door de grote tekst de vraagstelling concreet en compleet is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan