• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code om kolom za. en zo. automatisch geel te kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yasmin

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Beste Excelers,

Ik heb een afwezigheidsplanning op basis van een sjabloon waarvan ik de zaterdag en zondag automatisch geel wil kleuren.
Dus als in rij 5 "zo" of "za" staat de kolom eronder vanaf rij 7 de cellen automatisch geel gekleurd zijn (vanaf de eerste tot de laatste werknemer).
In januari 2023 betreft dit bv kolom C,I,J,P,Q,W,X,AD,AE. In de andere maanden betreft dit weer andere kolommen.

Wie kan mij hierbij helpen?

Bij voorbaat dank.

Bijlagen

OctaFish,

VO is een prima oplossing.
Idd geen VBA nodig.

Hartelijk bedankt!

En als ik jou was, zou ik één werkblad maken voor alle data. M.b.v. Draaitabellen en/of slicers kun je dan heel simpel je selecties maken op jaar, maand of werknemer. Het werkt in Excel een stuk makkelijker en beter als je goede tabellen gebruikt.

Ik ben voorgaand bestand #5 Dienstplan_DerH_snb_nl_010.xlsb van snb aan het verbouwen naar eigen situatie maar loop tegen het probleem dat ik de tabel
op tabblad planning niet kan uitbreiden zonder een foutmelding. Het mooiste zou zijn als ik de laatste regel invul er een volgende lege regel verschijnt.
Ik heb per jaar misschien wel 1000 regels nodig.

Wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt:
Als je onjuiste gegevens invoert krijg je onjuiste resultaten
Voer een verlof voor een bepaalde persoon voor een bepaalde periode slechts eenmaal in (en niet 124 keer hetzelfde verlof)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
snb

In de praktijk zijn er natuurlijk geen dezelfde perioden waar 1 persoon afwezig is.
Niet zo handig van mij om zo te testen.

Bedankt voor de tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan