vba code om regels te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan excel

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
In het bijgevoegde bestand kan ik de regel die ik selecteer in de listbox verwijderen die in het werkblad "uren" staan.
Mede met behulp van dit forum.

Wat ik graag zou willen is om de listbox op multiselect te zetten zodat in de listbox meerdere regels kan worden geselecteerd.
Dit lukt wel, alleen de code die aan de button "verwijderen" hangt is gebaseerd op 1 regel verwijderen in het werkblad "uren"

Weet iemand welke code aan de button "verwijderen" dient te komen om het geselecteerde in de listbox in het werkblad "uren" de regels hiervan te verwijderen.

Spaarie en snb hebben hierin al een bijdrage geleverd echter ik blijf hangen op het meerdere regels te gelijk willen verwijderen zoals boven omschreven.

Bijlagen

Meer heb je volgens mij niet nodig Jan.

ColumnWidths op 45pt;60pt, en je ziet hetzelfde als voorheen in je Listbox-venster.

Code:
[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Private Sub UserForm_Initialize()
  ListBox1.List = Sheets("uren").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Value
End Sub[/COLOR][/SIZE][/FONT]
Code:
Private Sub Com_verwijderen_Click()
With ListBox1
        For i = .ListCount - 1 To 0 Step -1
            If .Selected(i) Then
              Sheets("Uren").Cells(i + 2, 1).EntireRow.Delete shift:=xlUp
            Else
              n = n + 1
            End If
        Next i
   If n = .ListCount Then
    MsgBox "Eerst een datum selecteren waarvan u de gegevens wilt verwijderen", vbOKOnly, "Selectie"
  End If
    .List = Sheets("uren").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Value
  End With
End Sub

Beste HSV

Bedankt voor je reactie, jouw code betreft lijst in listbox werkt, echter zodra ik de eigenschappen van listbox1 Multiselect op 1-frmMultiSelectExtended zet dan wordt de button verwijderen niet meer aktief , waardoor de betreffende regel(s) niet uit het werkblad "(uren") kan worden verwijderd.
Bijlage toegevoegd met jouw codes er in verwerkt.

Groet,
jan E

Bijlagen

Waarom zou de commandbutton op enabled = false moeten.
Met andere woorden,... wat is het nut van de msgbox in de code.

Beste HSV,

De commandbutton op enabled gezet en code verwijderd die dat anders zou moeten doen.
De msgbox melding is spreekt voor zich.

Nu werkt het prima, ben je zeer dankbaar.

m.v.g.
Jan E

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan