VBA code om specifiek Word document te openen in Excel, wie kan mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HM270

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2015
Hallo ik ben een beginnende VBA-gebruiker.
Ik heb een Excel bestand met o.a. een blad Patienten en een Blad Afrekenen. Op het blad Patienten staan, per Patiënt (dus per rij) alle NAW gegevens en o.a. een hyperlink naar een Word document (patientendossier).
Nu wil ik graag een knop met VBA code welke het Word document van de geselecteerde patiënt (op het blad Afrekenen) opent, op het blad Afrekenen.
Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Iedere patiënt heeft zijn eigen unieke Word document, het zijn er inmiddels heel wat en om telkens de hele kolom door te spitten naar het juiste document kost tijd. Dit moet anders kunnen. En ik kom er niet uit.
Alvast bedankt voor je reactie.

Hallo,
Welkom op dit forum:)
Als tip, probeer altijd een vbtje in bijlage mee te sturen met je vraag. Je zal sneller geholpen worden.
Als ik je vraag duidelijk heb begrepen zou de zoekfunctie in mijn vbtje je verder moeten helpen.
Als er vragen zijn hoor ik het graag
Groet

Bijlagen

Hallo gast0660

Bedankt ik kan hier prima mee uit de voeten.
Als resultaat hoeft het formulier alleen maar informatie op te halen uit het blad Patienten in kolom Y (daar staan nl de Word documenten die ik zoek).
Misschien kan de zoekopdracht eenvoudiger?
In ieder geval hartelijk dank tot zover.

Hoi,
Mooi dat je al verder kan
Er zijn tig aantal oplossingen
Maar geef eens een vbtje (zonder gevoelige info), eventueel via email (klik op mijn naam)
Alles is aanpasbaar
Hierbij een heel ander vb (niet aangepast aan uw wensen)
Als ik de nodige gegevens heb wil ik het zelfs in een programma gieten
Groet

Bijlagen

Hoi

In de bijlage tref je de basis van mijn excel bestand waarmee ik wil gaan werken. Het gaat er mij vooral om dat de VBA dan de gegevens toont (uit Patienten kolom Y) van de geselecteerde patient.

Bekijk bijlage Admin2016testbestandHelpMij.zip

Hoop dat dit is wat je bedoeld.

In Module6 heb je al een procedure staan om een Word document te openen. Met een kleine aanpassing kan je het juiste bestand openen. Het kan zijn dat je het pad nog moet aanpassen maar dat kan ik van hieruit niet zien.
Code:
Sub Open_Word_Document()
  Dim objWord As Object
  Set objWord = CreateObject("Word.Application")
  objWord.Visible = True
  objWord.Documents.Open "G:\" & Sheets("Patienten").[Y1].Offset(Sheets("Afrekenen").[J1]).Value
End Sub

Hoi,

De code werkt precies zoals ik hem had bedoeld, dank je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan