Ik heb in Outlook een aantal codes zoals deze om via een regel bepaalde mails na binnenkomst automatisch in een map onder te brengen en de bijlage op te slaan op schijf. Het is een reeks van dezelfde codes met alleen telkens een ander pad om op te slaan. De code wordt opgeroepen door een regel die automatisch wordt uitgevoerd bij een bepaalde afzender:
Als de bestandsmap niet bestaat of wordt gewijzigd, werkt de code niet meer. Ik heb nu 2 vragen:
1. Kan ik bovenaan deze reeks codes één waarde vastzetten die in iedere code telkens wordt opgeroepen als pad, bijv. pad = "D:\Gebruikers\User1\Documenten\2021". Vervolgens kan ik dan per code de naam "pad & ...." gebruiken. Als het "hoofdpad" dan wijzigt, verandert dit automatisch overal mee.
2. Kan ik deze waarde ook automatisch laten wijzigen a.h.v. datum? Bijv. als het 2021 is, wordt pad "D:\.....\2021" gebruikt en als het 2022 is, wordt het pad "D:\....\2022" gebruikt.
Hartelijk dank.
Code:
Public Sub BijlagenFacturenOpslaan(MItem As Outlook.MailItem)
Dim oAttachment As Outlook.Attachment
Dim sSaveFolder As String
sSaveFolder = "D:\Gebruikers\User1\Documenten\2021\Boekhouding\Inkoopfacturen\"
For Each oAttachment In MItem.Attachments
oAttachment.SaveAsFile sSaveFolder & oAttachment.DisplayName
Next
End Sub
Als de bestandsmap niet bestaat of wordt gewijzigd, werkt de code niet meer. Ik heb nu 2 vragen:
1. Kan ik bovenaan deze reeks codes één waarde vastzetten die in iedere code telkens wordt opgeroepen als pad, bijv. pad = "D:\Gebruikers\User1\Documenten\2021". Vervolgens kan ik dan per code de naam "pad & ...." gebruiken. Als het "hoofdpad" dan wijzigt, verandert dit automatisch overal mee.
2. Kan ik deze waarde ook automatisch laten wijzigen a.h.v. datum? Bijv. als het 2021 is, wordt pad "D:\.....\2021" gebruikt en als het 2022 is, wordt het pad "D:\....\2022" gebruikt.
Hartelijk dank.