Hallo allemaal,
Ik gebruik volgende code om blad "Inventaris" te kopiëren naar blad2 "Huidige Inventaris" middels een knop.
en de volgende code om "Nummer Inventaris" met 1 te verhogen, de datum van vandaag automatisch te vullen en de data van de blad1 Inventaris te verwijderen, ook middels een knop.
Nu vraag ik me af of de 2 codes samengevoegd kunnen worden in een code.
Ik wil eigenlijk dat als ik op de knop klik dat de huidige sheet gekopieerd wordt (met behoud van de ingevulde data) naar blad2 en de gegevens van de eerste blad "Inventaris" verwijderen + nummer met 1 verhogen + datum.
Kan iemand mij helpen om de code samen te voegen.
Mvgr.
Ik gebruik volgende code om blad "Inventaris" te kopiëren naar blad2 "Huidige Inventaris" middels een knop.
Code:
Sub CopyData()
Worksheets("Inventaris").Copy after:=Worksheets(Worksheets.Count)
ActiveSheet.Name = "Huidige Inventaris"
End Sub
en de volgende code om "Nummer Inventaris" met 1 te verhogen, de datum van vandaag automatisch te vullen en de data van de blad1 Inventaris te verwijderen, ook middels een knop.
Code:
Sub NewNR()
Range("E7").Value = Range("E7").Value + 1
Range("Datum1,Datum2,Datum3").Value = Date
Range("D13:J13,E37,E38").ClearContents
End Sub
Nu vraag ik me af of de 2 codes samengevoegd kunnen worden in een code.
Ik wil eigenlijk dat als ik op de knop klik dat de huidige sheet gekopieerd wordt (met behoud van de ingevulde data) naar blad2 en de gegevens van de eerste blad "Inventaris" verwijderen + nummer met 1 verhogen + datum.
Kan iemand mij helpen om de code samen te voegen.
Mvgr.