Hallo
Ik wil graag mijn huidige code voor het sorteren van gegevens vereenvoudigen. Mijn huidige code (opgenomen macro) geldt maar voor 1 sub:
Ik heb deze code voor iedere maandag van het jaar (52x dus) en ook voor de andere dagen van de week heb ik zo'n code. Hij is hier gekoppeld aan week1.
Mijn vraag is dus: Hoe kan ik de code dusdanig aanpassen dat ik op 1 plek "week1" (en dus ook week2, week3 enz) kan ingeven en dat hij dan op de juiste manier sorteert.
Een voorbeeld bestand gaat moeilijk, het originele bestand is ca. 26 mb groot en is gekoppeld aan allemaal andere sheets. Ik hoop dat jullie me zo kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Fokke
Ik wil graag mijn huidige code voor het sorteren van gegevens vereenvoudigen. Mijn huidige code (opgenomen macro) geldt maar voor 1 sub:
Code:
Range("A1:BR197").Select
ActiveWorkbook.Worksheets("week1").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("week1").Sort.SortFields.Add Key:=Range("BR1:BR197") _
, SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("week1").Sort
.SetRange Range("A1:BR197")
.Header = xlGuess
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
Range("A1:BR197").Select
ActiveWorkbook.Worksheets("week1").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("week1").Sort.SortFields.Add Key:=Range("M1:M197"), _
SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, CustomOrder:="1,0", _
DataOption:=xlSortNormal
ActiveWorkbook.Worksheets("week1").Sort.SortFields.Add Key:=Range("C1:C197"), _
SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("week1").Sort
.SetRange Range("A1:BR197")
.Header = xlGuess
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
Range("A1").Select
Ik heb deze code voor iedere maandag van het jaar (52x dus) en ook voor de andere dagen van de week heb ik zo'n code. Hij is hier gekoppeld aan week1.
Mijn vraag is dus: Hoe kan ik de code dusdanig aanpassen dat ik op 1 plek "week1" (en dus ook week2, week3 enz) kan ingeven en dat hij dan op de juiste manier sorteert.
Een voorbeeld bestand gaat moeilijk, het originele bestand is ca. 26 mb groot en is gekoppeld aan allemaal andere sheets. Ik hoop dat jullie me zo kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Fokke