• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost VBA code verbergen kolommen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Berry1978

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2019
Goedemiddag, ik heb al gezocht op het forum maar niet gevonden wat ik wil.
In het voorbeeld bestand staan in rij 3 de toegestane hoeveelheid, in rij 4 de huidige hoeveelheid en in rij 1 wordt weergegeven hoeveel resterend er nog toegestaan in en bij het bereiken van de toegestane hoeveelheid of een overschrijding daarvan komt er TEST te staan.
Heeft iemand een VBA code dat als ik op de knop VERBERG ALLE KOLOMMEN MET TEST klik dat iedere kolom die bovenaan het woord test bevat wordt verborgen. En als ik op de knop ALLE KOLOMMEN INCLUSIEF MET TEST klik dat iedere kolom die het woord test bevat weer zichtbaar is?
Ik hoop ik mijn vraag duidelijk heb kunnen maken in combinatie met het voorbeeld bestand.

Met vriendelijke groet,

Berry.

Bijlagen

Emields en AHulpje, beide doen precies wat ik wil. Vriendelijk bedankt voor jullie snelle reactie. Ik ga hem proberen toe te passen in het originele bestand.
Ervan uitgaand dat het gaat lukken zet ik deze vraag nu op opgelost.
Gr, Berry.

CSS:
Sub M_snb()
    Range(Join(Filter([transpose(transpose(char(64+(a1:Z1="TEST")*column(a1:Z1))&"1"))], "@", 0), ",")).EntireColumn.Hidden = True
End Sub

Sub M_toon()
    ActiveSheet.Columns.Hidden = False
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan