Hoi mensen,
Ziet iemand kans onderstaande code in VBA te vereenvoudigen, c.q. te verkleinen?
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$O$28" And Cells(28, 1).Value = 1 Then
MsgBox Range("C28").Value & vbCrLf & Range("D28").Value & vbCrLf & Range("E28").Value & vbCrLf & Range("F28").Value, vbOKOnly, "ATW-OVERTREDING"
End If
End Sub
Deze code doet niets anders dan kijken of de waarde in cel A28 =1. Als dat waar is, en er wordt een wijziging aangebracht in cel O28, dan wordt een
messagebox getoond.
De tekst van de messagebox luidt als volgt:
Titel : ATW-OVERTREDING
Regel 1: De waarde uit cel C28
Regel 2: De waarde uit cel D28
Regel 3: De waarde uit cel E28
Regel 4: De waarde uit cel F28
De waarden in de kolommen A, C, D, E en F worden normaal gesproken berekend aan de hand van de gegevens in de kolommen O en P.
A, C, D, E en F zijn nu handmatig ingevuld, omdat ik deze berekeningen niet als bijlage kan meesturen.
De waarden in kolom A zijn altijd 1 of 0.
De waarden in de kolommen C, D, E en f kunnen verschillend zijn. Allemaal leeg, allemaal vol of een enkele vol en een andere leeg.
Alles is mogelijk.
Zie ook bijgevoegd bestand, waarin ik iets meer regels code heb opgenomen.
Ik heb slechts één regel code laten zien, maar de messagebox moet getoond worden bij elke wijziging in de rijen 26 t/m 62, indien kolom O
in die ene rij gewijzigd wordt en kolom A in die ene rij =1.
Dit topic lijkt op mijn eerdere topic, maar de vraag is nu alleen of iemand kans ziet de code te vereenvoudigen / verkleinen.
Alvast bedankt voor de hulp en met vriendelijke groet,
Ivanhoes.
Ziet iemand kans onderstaande code in VBA te vereenvoudigen, c.q. te verkleinen?
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$O$28" And Cells(28, 1).Value = 1 Then
MsgBox Range("C28").Value & vbCrLf & Range("D28").Value & vbCrLf & Range("E28").Value & vbCrLf & Range("F28").Value, vbOKOnly, "ATW-OVERTREDING"
End If
End Sub
Deze code doet niets anders dan kijken of de waarde in cel A28 =1. Als dat waar is, en er wordt een wijziging aangebracht in cel O28, dan wordt een
messagebox getoond.
De tekst van de messagebox luidt als volgt:
Titel : ATW-OVERTREDING
Regel 1: De waarde uit cel C28
Regel 2: De waarde uit cel D28
Regel 3: De waarde uit cel E28
Regel 4: De waarde uit cel F28
De waarden in de kolommen A, C, D, E en F worden normaal gesproken berekend aan de hand van de gegevens in de kolommen O en P.
A, C, D, E en F zijn nu handmatig ingevuld, omdat ik deze berekeningen niet als bijlage kan meesturen.
De waarden in kolom A zijn altijd 1 of 0.
De waarden in de kolommen C, D, E en f kunnen verschillend zijn. Allemaal leeg, allemaal vol of een enkele vol en een andere leeg.
Alles is mogelijk.
Zie ook bijgevoegd bestand, waarin ik iets meer regels code heb opgenomen.
Ik heb slechts één regel code laten zien, maar de messagebox moet getoond worden bij elke wijziging in de rijen 26 t/m 62, indien kolom O
in die ene rij gewijzigd wordt en kolom A in die ene rij =1.
Dit topic lijkt op mijn eerdere topic, maar de vraag is nu alleen of iemand kans ziet de code te vereenvoudigen / verkleinen.
Alvast bedankt voor de hulp en met vriendelijke groet,
Ivanhoes.