• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code voor alleen lezen opheffen bij openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

carloschouw

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2015
Goedenavond!

Ik heb een Excel bestand op sharepoint staan waarmee men kan werken maar dit bestand wordt enkel in "alleen lezen" functie geopend, met een optie om het alleen lezen uit te schakelen om het bestand te kunnen bewerken. Ermee werken gaat dus prima alleen zou ik het erg fijn vinden dat de "alleen lezen" optie tijdens het openen van bestand al direct uitgeschakeld wordt.

Via sharepoint heb ik het geprobeerd, alleen werkt deze optie niet (is wel aanwezig maar de functie wordt niet actief) Is een dingetje van sharepoint enz. maar dacht dit dan met een VBA code op te kunnen lossen.

Is zoiets degelijks mogelijk met vba workbooks.open?

Waarom zet je het origineel niet zonder 'alleen lezen' op sharepoint.

Lijkt mij raar. Misschien het bestand op delen zetten.

Die melding kan je ook niet uitschakelen, die melding komt eerder dan dat het bestand wordt geopend.
Dus in Thisworkbook_Open() iets schrijven helpt niet.

Het enige wat je kan gebruiken is het bestand openen via een ander bestand en code.

Code:
sub anderbestandopenen()
 workbooks.open "bestandenpathmetnaamenextensie", readonly:=true, notify:=false
end sub

En dan alleen maar 'readonly = true'.
Zet je het op False, krijg je de melding alsnog.

Hoi HSV,

Dat is ook een goede methode iid. Doe ik op die manier, werkt voor mij prima!

Dank voor je hulp..!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan