• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code voor checkbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neocon

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Goedemorgen,

Ik heb een vba code ontwikkeld voor het al dan niet zichtbaar maken van checkboxen.
In de met een aantal checkboxen werkt dit enigszins, maar in het bijgevoegde voorbeeld werkt ineens helemaal niets meer.

De situatie is alsvolgt:
In cel D17 wordt het aantal gebieden ingevuld dat onderzocht moet worden; 1, 2, 3, 4 etc.
Afhankelijk van dit aantal verschijnen er een aantal checkboxen.
Bij 1 verschijnen checkboxen 1 t/m 5.
Bij 2 verschijnen checkboxen 1 t/m 10.
Bij 3 verschijnen checkboxen 1 t/m 15.
Etc.

Echter werkt de VBA dus niet...

Heeft iemand een idee wat er mis gaat?
Alvast bedankt!

Bekijk bijlage Classificatie 5.xlsm

Je gebruikt in de macro "Private Sub Worksheet_Calculate()", vervang dit eens door "Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)"

Gebruik nooit samengevoegde cellen in combinatie met VBA.

De voorwaarden van de macro zijn strijdig met de datavalidatie van cel D17 (waarde <1 is niet mogelijk).
Het werkblad bevat veel foute afbeeldingen.

de code kan beter:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$D$17" Then
        For j = 6 To 15
            OLEObjects("CheckBox" & j).Visible = (j - 1) \ 5 <= (Target.Value - 1) \ 5
        Next
    End If
End Sub

Dank voor je reactie.
Zou je kunnen aangeven hoe de formule is opgebouwd, aangezien er een aantal nieuwe dingen voor mij inzitten.
Verder werkt de VBA code nog niet helemaal.
Checkbox 1 t/m 5 blijft zichtbaar, de rest blijft verborgen, ondanks dat ik het aantal op 2 of 3 zet.

@ Crash,

Dat was nog niet nodig. Er werd immers niet op mijn post gereageerd dus waarom op één paard wedden?
Nu ik een code heb mogen ontvangen, zet ik beide topics op afgerond.

Toch snap ik je woordkeuze 'netjes' niet helemaal. Ik bedoel zolang ik geen kloppende code heb, waarom zou ik dan aangeven op het ene forum dat ik op het andere forum nog geen kloppende code heb ontvangen.

@ SNB; Dank voor alle hulp! Het werkt nu, nadat ik \5 heb weggehaald!

@Neocom: Dat is wel nodig. Het werkt twee kanten op. Wedden doen we overigens niet op deze website, het heeft met fatsoen te maken dat je niet de helpers, die op meerdere forums actief zijn, je twee keer jou probleem laat oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan