• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code voor gebruik met Nederlandstalige excel 2010l

Status
Niet open voor verdere reacties.

elssp

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2014
Hallo

Ik heb volgende VBA-code uit een topic gehaald:

Code:
Function ColorFunctionInterior(rColor As Range, rRange As Range)
    Dim rCell As Range, vResult
    For Each rCell In rRange
        If rCell.Interior.ColorIndex = rColor.Interior.ColorIndex Then
            vResult = WorksheetFunction.Sum(rCell, vResult)
        End If
    Next rCell
    ColorFunctionInterior = vResult
End Function

Hoe zorg ik ervoor dat het werkt in een Nederlandstalige versie van excel? Ik weet niet welke stukken code van VBA zijn en wat uit excel komt en dus Nederlands moet zijn. Wie kan me helpen? Bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Vba codes worden geschreven in het Engels.
De functie niet veranderen, want deze werkt prima.

Klopt, het werkt nu. De =ColorFunctionInterior(A41;$C$1:$C$27) moet bij mij =ColorFunctionInterior(A41,$C$1:$C$27) zijn. We werken hier met verschillende op deze PC en de excel is Nederlands maar de scheidingstekens ed staan op z'n Engels... compromis... Bedankt

Het werkt niet met alle kleuren. Ik heb een 20-tal kleurne nodig en heb die gekozen uit de standaard aangeboden kleuren van excel. Maar soms telt hij juist en soms telt hij een lichtere of donkerder tint erbij op. Op wat moet ik letten om mijn kleuren te kiezen? Bedankt!

Laatst bewerkt:
Code:
Function F_sumcolour(a_Color, a_Range As Range)
    For Each cl In A_Range
        If cl.Interior.ColorIndex = a_Color then y = y+cl.value
    Next

F_sumcolour= y
End Function

in een cel:

= F_sumcolour(12,A1:A20)

de kleur wordt nu doorgegeven als een getal (0 t/m 56) en niet als een eigenschap van een andere cel, zoals in jouw oorspronkelijke macro.

Ok, bedankt.
Ik heb het met 3 kleuren geprobeerd en het werkt goed!

Moet ik alle kleuren invullen met hun RGB-waarde of is er een gemakkelijker manier?

Het zijn geen RGB waarden maar indexwaarden van de eigenschap colorindex: index 0 t/m 56

Er zijn gemakkelijker manieren in Excel >2003 om gekleurde cellen op te tellen.

Laatst bewerkt:
Ik heb de formule nu uitgebreider getest. Er staat ook tekst in sommige gekleurde cellen. Hoe zorg dat er echt een som van alleen
getallen komt te staan?

@snb: Waar kan ik iets vinden over gemakkelijkere manieren in Excel >2003 om gekleurde cellen op te tellen?

Bedankt

Code:
If [COLOR=#FF0000]isnumeric(cl) and[/COLOR] cl.Interior.ColorIndex = a_Color Then y = y + cl.Value

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan