• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code voor snelle invoer data

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gesus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gesus

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Hallo lezer,

In bijgevoegd bestand voer ik over een aantal regels (> 1.000, maar in het voorbeeldbestandje 10 regels met data) een jaarbedrag in, dat verdeeld moet worden over 12 maanden. of dit gelijkmatig over de maanden verdeeld moet worden of met een seizoenpatroon (bv alles in december), hangt af van de invoer in kolom D (gelijke verdeling is dan "J"of "N").

Nu ben ik op zoek naar een VBA-code welke bij elke wijziging van de invoer in Kolom D (onder kopje "gelijke verdeling") nagaat wat de inhoudt is van "gelijke verdeling" en afhankelijk daarvan het volgende doet:

Indien inhoudt specifieke regel = "J", dan kopieer van dezelfde regel de range T:AE (hier zitten formules in) naar kolom F van de betreffende regel. De formules verdelen het jaarbedrag nu in 12 gelijke delen. Omdat dit ook voor andere regels moet gelden denk ik dat hier een relatieve verwijzing in moet komen? Verplaats de cursor dan naar de volgende regel kolom F.

Indien inhoudt specifieke regel = "N" (dus geen gelijke verdeling, maar handmatige input), Delete van de huidige regel de range F:Q. Omdat dit ook voor andere regels moet gelden denk ik dat hier een relatieve verwijzing in moet komen? Door het deleten krijg je de gelegenheid hier zelf een verdeling/bedragen in te zetten. Positioneer de cursor dan naar dezelfde regel, kolom F (eerste maand van handmatige invoer)​

Bij elke wijziging van input in (alleen) kolom D moet hij steeds weer opnieuw automatisch deze VBA-cyclus doorlopen

Hopelijk lukt dit!!

dank alvast

Bijlagen

Ik weet niet helemaal wat je wil. Als er een N staat dan moeten de formules uit F:Q verwijderd worden? Als er een J staat dan moeten de formules weer teruggezet worden?

In het voorbeeld de formules even T1 t/m AE1 gezet. Om aan het eind van het jaar op een paar centen af te ronden heb ik maar weggelaten.

Dus misschien zoiets.

Bijlagen

prachtig! precies wat ik bedoel. Thanx!!

met vriendelijke groet, Gesus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan