vba code voor toevoegen aan andere werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

IngeJ

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2016
Hallo VBA experts en liefhebbers,

Ik ben een database aan het maken met daarin 2 userforms, 1 om een nieuwe medewerker toe te voegen en 1 voor het toevoegen van die medewerker aan een basisrooster. Ik heb nu het totaaloverzicht van de medewerkers en het basisrooster in 1 werkmap, maar ik wil het rooster liever in een andere werkmap plaatsen (bijv werkmap roosters). Hoe vertel ik dat in het vba's?

Bijgaand het (uitgeklede) bestand, wachtwoord PietjePuk

Alvast bedankt!

Inge

Bijlagen

Geen idee waarom je zoiets zou willen?
Niet getest maar mischien zo?
Code:
Dim wsEEN As Worksheet
Dim wsTWEE As Worksheet

Set wsEEN = Workbooks("Database").Worksheets("actief")
Set wsTWEE = Workbooks("Roosters").Worksheets("basisrooster")

En dan verder zoiets 
wsEEN.Cells(iRow, 1).Value = Me.txtVoornaam.Value
wsTWEE.Cells(iRow, 1).Value = Me.txtVoornaam.Value

Bedankt voor je reactie Philiep!

Om op je vraag terug te komen, mijn leidinggevende wil dat ivm de pricacy gevoelige info in de database.

Als ik jouw code goed begrijp hoef ik op jouw manier niet 2 userforms te gebruiken, maar verwijs ik in 1 userform naar 2 werkmappen?

Groet,
Inge

Beste Inge
dit hoeft niet perse met 2 Userforms (hier op het forum zeggen ze meestal "less is more") maar het kan.
Dan krijg je voor UF1
zoiets:
Code:
Dim wsEEN As Worksheet
Set wsEEN = Workbooks("Database").Worksheets("actief")

En dan verder zoiets 
wsEEN.Cells(iRow, 1).Value = Me.txtVoornaam.Value
en voor UF2
zoiets:
Code:
Dim wsTWEE As Worksheet
Set wsTWEE = Workbooks("Roosters").Worksheets("basisrooster")

En dan verder zoiets 
wsTWEE.Cells(iRow, 1).Value = Me.txtVoornaam.Value
Als het over privacy gaat werk je (volgens mijn bescheiden) mening beter met een login waar je verschillende rechten toekent aan de diverse gebruikers.

Beste Philiep,

Ik hoef pas dinsdag weer te werken maar dan ga ik gelijk je codes uitproberen, ik denk dat je me hiermee de perfecte oplossing hebt gegeven.

Ik begrijp je tip over gebruikers en rechten en we werken ook op die manier sinds we office365 gebruiken. Er is mij echter gevraagd om een soort cliënt -volgsysteem (de database) te maken waaraan alle gegevens (zoals roosters en facturering) gekoppeld zijn. En dat ben ik nu op deze manier aan het proberen (en tegelijkertijd leer ik zelf veel over vba etc). Mocht ik in jouw ogen helemaal op de verkeerde weg zitten dan zijn tips zeker welkom ;)

Voor nu alsvast super bedankt voor het meedenken, ik meld me dinsdag nog om te laten weten of het gelukt is!

Groetjes,
Inge

Hoi Inge,
Wie ben ik om te oordelen als iemand op de verkeerde weg zit? Maar ik zal proberen een voorzetje te maken met wat tips.
OA, de manier waarop je de comboboxen vult. (.AddItem)
Mischien nog een vraagje, kan de planning dan niet opgeslagen worden als PDF en daarna

uitgehangen worden in de kantine
of
gemaild naar de betreffene medewerkers
of
op het bedrijfsnetwerk gezet
enz.

Super aardig van je Philiep! Ik ben nog maar een beginner in vba (maar dat kun jij misschien wel zien aan mijn codes haha) dus alle tips zijn zeker welkom.

Over de roosters, dat kan zeker, maar zoals ik het (voor ik aan dit project begon) had opgebouwd was zo:
Het zijn roosters voor 3 locaties, die per week bijgehouden worden en waar aan het eind van het kwartaal een vergoeding per aantal gewerkte dagdelen uit moet rollen... dat heb ik tot nu toe gedaan door werkmappen per locatie per kwartaal te maken, met daarin werkbladen per weeknummer en een totaalblad. Volg je het nog haha... En ik ben dus eigenlijk zoekende naar een mogelijke combi van mijn oude systeem en de nieuwe database .

En dit is allemaal omdat het om een organisatie gaat met vrijwilligers en mensen die reintegreren etc.

Anyway, alvast ontzettend bedankt voor het meedenken! !

En eigenlijk moet alles dan ook nog te gebruiken zijn door mensen die geen enkele kennis van Excel hebben... :) :)

Dus het is een hele uitdaging, die ik zelf overigens heel leuk vind!

Met userforms valt dit wel mee
En eigenlijk moet alles dan ook nog te gebruiken zijn door mensen die geen enkele kennis van Excel hebben
Het zou wel leuk zijn moest ik het oude en nieuwe systeem kunnen zien. Maakt het natuurlijker een stukje duidelijker wat je wil bereiken (met wat Jan,Piet,Joris en Corneel gegevens in)

Hoi,
Geen enkel probleem
maar dat kan ik dan dinsdag pas doen.
Maak er dan wel representatieve vbtjes van (de layout,opzet,aantal velden,gewenste berekeningen,enz) de rest Jan,Piet Joris en Corneel gegevens.
Indien te groot sla op als XLSB dan kan je het hier posten tot 1000kb

Zal ik doen, en het zijn geen grote bestanden gelukkig. Nogmaals bedankt vast en tot dinsdag ;)

Hoi Philiep,

Hierbij een voorbeeld van de roosters die gebruikt worden:

Er zijn nu dus in totaal 3 roosters in omloop, voor de 3 locaties. De verantwoordelijke op de locatie kopieert de gegevens (waardes van maandag tm zaterdag) uit het basisrooster steeds naar de nieuwe week en kan dan nog eventueel wijzigingen aanbrengen. Ze kopieren daarna het blad van die week tijdelijk in een leeg bestand en mailen het naar de werknemers van die locatie.

De oude database ziet er hetzelfde uit als het testbestand wat ik in de vraag mee gepost heb, alleen dan niet opgebouwd als database maar gewoon een overzicht, zonder verdere koppelingen naar roosters oid.

Groetjes, Inge

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nog even een aanvulling:

De VBA codes die ik tot nu toe gebruikt heb in de database heb ik opgebouwd aan de hand van voorbeelden van gratiscursus.be en door kopieren, plakken en aanpassen van codes die ik op dit forum heb gevonden. Ik kan VBA dus niet echt "lezen".

Groetjes
Inge

Je voorstel hoe ik het kan verdelen over 2 werkmappen werkt iig! :)
Ben ik al heel blij mee!

Wegens tijdsgebrek heb ik me nog echt kunnen verdiepen in het roostersysteem, maar kijk eens als je hier al wat inspiratie kan uithalen.

Bijlagen

Wauw Philiep, dat ziet er super gaaf uit!!!! :thumb::thumb::thumb:

Ik ga me er in verdiepen, vind het prachtig, (als je dit al voor elkaar krijgt met tijdgebrek......)

PS Heb de vraag al op opgelost gezet omdat je eerste voorstel in principe mijn vraag al beantwoordde.

Ontzettend bedankt alvast!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan