• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code voor waarde in cel als opmerking bij andere cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter JGN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JGN

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2020
Beste helpers,
ik zoek de VBA code voor het toevoegen van opmerkingen bij een cel in Blad2, die de celinhoud hebben van een cel in Blad1. Voorbeeld: Celinhoud van Blad1, B2 moet als opmerking opgenomen worden bij Blad2, B3. En dat voor alle waardes van de kolom B van Blad1 als opmerking bij de corresponderende cellen op Blad2. Een voorbeeld heb ik toegevoegd.

Bijlagen

Om te beginnen, code met alle adressen hardgecodeerd.
Het is mogelijk om de code dynamisch te maken, mij lijkt dat je eigenlijk 01.01 aan 01.01 wil koppelen
In module "Blad2"

Code:
Public Sub AddCommentStatic()

On Error Resume Next

For i = 1 To Range("B3:G3").Cells.Count
        With Range("B3:G3").Cells(i)
            .AddComment
            .Comment.Text Worksheets("Blad1").Range("B2:B7").Cells(i).Value
        End With
    Next

End Sub

Laatst bewerkt:
Bedankt alphamax voor de code. Het klopt dat 01.01 op blad1 correspondeert met 01.01 op blad2. In het originele bestand heb ik 8 hoofdstukken, met nog meer sub-hoofdstukken (02.01 t/m 02.31 en dergelijke). Maar om iedere keer terug te gaan naar blad1 waar de betekenis van de nummers (02.02) uit de cel daarnaast te lezen te voorkomen, wilde ik de betekenis van de nummers in een opmerking plaatsen.

In uw code komen de opmerkingen in de cellen B2:B7 van Blad1, maar de bedoeling was om ze te krijgen in de cellen B3:G3 van Blad2. "Blad1" in uw code wijzigen in "Blad2" wijzigen levert lege opmerkingen op in Blad2. Heeft u daar nog een oplossing voor?

Laatst bewerkt:
Doet de code wat je voor ogen hebt?
Zo ja, dan kan ik de code aanpassen zodat deze in de dagelijkse praktijk makkelijker werkt.

Ja, op zich wel, met uitzondering van de tekst in de opmerkingen

Welke tekst wil je dan in de opmerkingen, nu staat er "huwelijken".

De tekst huwelijken, maar alleen "Blad1" wijzigen in "Blad2" levert wel de opmerkingen op maar zonder tekst

Ik vermoed dat je de code in het verkeerde blad uitvoert.
Je actieve blad was op het moment van uitvoering Blad1.

De code van @alphamax aangepast.

Code:
Public Sub AddCommentStatic()

On Error Resume Next

For i = 1 To [COLOR=#ff0000]sheets("blad2").[/COLOR]Range("B3:G3").Cells.Count
        With [COLOR=#ff0000]sheets("blad2").[/COLOR]Range("B3:G3").Cells(i)
            .AddComment
            .Comment.Text Worksheets("Blad1").Range("B2:B7").Cells(i).Value
        End With
    Next

End Sub

Of flexibel op kolom A.
Code:
Sub hsv()
Dim cl As Range, c As Range
On Error Resume Next
For Each cl In Sheets("blad2").Range("B3:G3,B13:E13")
 Set c = Sheets("blad1").Columns(1).Find(cl, , xlValues, xlWhole)
  If Not c Is Nothing Then
     cl.ClearComments  'voor wijzigingen in blad1 kolom B.
     cl.AddComment.Text c.Offset(, 1).Value
  End If
 Next cl
End Sub

Beste Harry (HSV) en Alphamax, super bedankt voor de werkende oplossing. Deze code kan ik goed op mijn originele bestand loslaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan