• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code voor waarschuwen bij openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EasyDakota

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een VBA code welke bij het openen van het werkboek waarschuwt als een waarde in kolom A hoger is dan 500, met daarbij de omschrijving van het artikel. De omschrijving van het artikel staat op dezelfde regel maar dan in kolom B.

Even een voorbeeldje, het klopt niet met de werkelijkheid maar dan hebben jullie een idee wat ik bedoel.

Kolom A -- Kolom B -- Kolom C
Waarde -- Omschrijving -- Plaats

50 -- Appel -- Locatie 1
70 -- Peer -- Locatie 2
550 -- Banaan -- Locatie 3

In dit geval moet bij het openen van het werkboek een msgbox komen met daarin "Let op! De banaan op locatie 3 heeft een waarde groter dan 500" Als niets een waarde groter heeft dan 500 hoeft er geen melding te komen.

Kunnen jullie mij hier mee helpen?

En wat moet de gebruiker met die mededeling ?

Het is puur ter kennisgeving. Het ligt aan de werknemer welke informatie hij er nog bij wil hebben. Voorlopig is de melding welk product er aan de gestelde criteria voldoen en waar het ligt genoeg informatie. Een msgbox met een Ok knop is voldoende.

Code:
Private Sub Workbook_open()
  Application.caption="Dit is een mededeling"
End Sub

Code:
Private Sub Workbook_open()
  Application.caption="Dit is een mededeling"
End Sub

Ik ben niet goed in VBA, maar ik zou het knap vinden als deze macro voldoet aan mijn vraag... niet dus. Maar toch bedankt. Kan een modje deze op slot gooien? Ik was er niet van op de hoogte dat er ook een VBA onderdeel was op dit forum. Mijn excuus!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan