Hallo,
Volgende code die ik van een forum lid gekregen heb plaatst (X) in cellen onder voorwaarden.
Bij invullen van kleine letters in de cellen worden deze automatisch hoofdletters. Tot zover alles in orde.
Nu via deze tweede code hef ik tijdelijk de vorige code op zodat de (X) vrij kan gewijzigd worden in voorbeeld "V"
Probleem, nu werkt natuurlijk het wijzigen niet naar hoofletters.
Is er een mogelijkheid om dit aan te passen dat wanneer de tweede code in gebruikt is toch nog naar hoofletters gewijzigd kan worden?
Ik heb geprobeerd om tijdens het terug overschakelen naar "kan niet gewijzigd worden" de wijziging naar hoofdletters uit te voeren, maar zonder succes.
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.
Alvast bedankt.
Marc
Volgende code die ik van een forum lid gekregen heb plaatst (X) in cellen onder voorwaarden.
Bij invullen van kleine letters in de cellen worden deze automatisch hoofdletters. Tot zover alles in orde.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim Rng As Range, i As Long, j As Long, cell As Range, rCell As Range, nieuw, oud
If Intersect(Target, Range("B6:M19").Resize(lEmp)) Is Nothing Then Exit Sub
With Application
.EnableEvents = False
nieuw = Target.Value
.Undo
oud = Target.Value
Set Rng = Cells(6, Target.Column).Resize(lEmp)
If oud = "X" And nieuw <> 1 And nieuw <> 2 And .Sum(Rng) <> 12 Then Target.Value = oud Else Target.Value = UCase(nieuw)
If .CountBlank(Rng) + .Min(.CountIf(Rng, 1), 2) + .Min(.CountIf(Rng, 2), 2) <= 5 And .CountBlank(Rng) > 0 Then Rng.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Value = "X"
.EnableEvents = True
End With
End Sub
Nu via deze tweede code hef ik tijdelijk de vorige code op zodat de (X) vrij kan gewijzigd worden in voorbeeld "V"
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim Rng As Range
With CommandButton1
If .BackColor = vbGreen Then
.BackColor = vbRed
.Caption = "(X) kan niet gewijzigd worden"
Else
.BackColor = vbGreen
.Caption = "(X) kan gewijzigd worden"
End If
End With
Application.EnableEvents = Not Application.EnableEvents
End Sub
Probleem, nu werkt natuurlijk het wijzigen niet naar hoofletters.
Is er een mogelijkheid om dit aan te passen dat wanneer de tweede code in gebruikt is toch nog naar hoofletters gewijzigd kan worden?
Ik heb geprobeerd om tijdens het terug overschakelen naar "kan niet gewijzigd worden" de wijziging naar hoofdletters uit te voeren, maar zonder succes.
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.
Alvast bedankt.
Marc