• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code zoeken aan passen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jap3600

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2015
Beste,

Ik heb onderstaande code staan:

Code:
Option Explicit
Option Base 1

Sub ZoekAlles_01(zoekterm As String)
  Dim ToonRij As Variant, FirstAddress As String, c As Range, rij As Long, i As Integer, LaatsteRij As Long
  Sheets("Algemene lijst").Select
  Application.ScreenUpdating = False
  ActiveSheet.AutoFilterMode = False

LaatsteRij = Cells.Find(What:="*", After:=Range("A1"), LookAt:=xlPart, LookIn:=xlFormulas, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlPrevious, MatchCase:=False).Row
  ReDim ToonRij(LaatsteRij, 1)
  For i = 1 To IIf(zoekterm = "", LaatsteRij, 8): ToonRij(i, 1) = 1: Next 'tot 8e rij altijd zichtbaar!!
  If zoekterm <> "" Then

With Sheets("Algemene lijst").Range("G:G") 'Dus zoeken of gevraagde waarde uit textbox voorkomt in kolom G!
      Set c = .Find(What:=zoekterm, LookIn:=xlFormulas, LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False, SearchFormat:=False)
      If Not c Is Nothing Then
        FirstAddress = c.Address
        Do
          If rij <> c.Row Then                             'iedere rij maar 1 keer kopieren
            ToonRij(c.Row, 1) = 1
            rij = c.Row
          End If
          Set c = .FindNext(c)
        Loop While Not c Is Nothing And c.Address <> FirstAddress
      End If
    End With
  End If

Range("A1").Resize(UBound(ToonRij, 1), UBound(ToonRij, 2)) = ToonRij
  Columns("A:B").AutoFilter
  Range("A1").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="1"  'Kan dit wel 2x keer voorkomen??
  Range("B1").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="1"
  Columns("A:B").EntireColumn.Hidden = False 'True
  Columns("C:D").ColumnWidth = 1

Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Bovenstaande code heb ik toegepast. Echter wil ik nog een zoekfunctie inbouwen welke sorteert en dit als een autofilter in kolom B neer zet.
Heeft iemand een idee hoe ik bovenstaande code kan aanpassen zodat deze dit doet en vervolgens in de kolom B een "1" zet als aan de voorwaarde wordt voldaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan