• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevenbaan

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2003
Goedemiddag,

kan iemand mij helpen met het volgende. Ik zoek een vba code om de inhoud van bepaalde cellen te kopiëren naar een andere blad, op basis van de inhoud van een andere cel. Heb een eenvoudig voorbeeld erbij gedaan, alvast bedankt!

Bijlagen

Goedemiddag,

kan iemand mij helpen met het volgende. Ik zoek een vba code om de inhoud van bepaalde cellen te kopiëren naar een andere blad, op basis van de inhoud van een andere cel. Heb een eenvoudig voorbeeld erbij gedaan, alvast bedankt!

Hoi,
Misschien is het handiger om je onderwerp wat meer te specificeren. Gebruik de zoekfunctie eens, misschien iets met offset oid dan vind je vast een beginnetje.

Bedankt voor je reactie.

Ik had al even gezocht, maar aangezien ik nog niet veel kennis van VBA codes heb, kan ik moeilijk bepalen welke functies te gebruiken zijn en welke niet. Met een eenvoudige code zou ik misschien een begin kunnen maken om daarna te zien wat er nog aan ontbreekt...

Beste stevenbaan ;)

Aangezien er al 27 personen deze topic hebben ingekeken en nog geen antwoord hebt gekregen, lijkt het mij toch duidelijk dat er te weinig inhoud in je vraag is.

Gelieve, zoals allard1 het aangeeft wat meer specifieker te zijn in je vraagstelling.

Welke inhoud van cellen en op welke basis van cel moet er gekeken worden voordat ze naar een ander blad mogen gekopiëerd worden ?

Groetjes Danny. :thumb:

Blad 2 is het doel
Blad 1 in de input

Wanneer in blad 2 gevraagd wordt om variabele 1 (C3) is het de bedoeling dat deze uit blad 1 gehaald wordt, in dit geval B1. (A1 is namelijk hetzelfde als C3). De waardes die in blad 2 nodig zijn kunnen varieren en niet alle waardes uit blad 1 zijn benodigd. De rij waarin de variabelen staan, is wel hetzelfde (alles in blad 1: Kolom A)

- Blad 2: E3 vraagt om een variabele
- Blad 2: C1 geeft aan welke variabele nodig is
- Blad 1: A1 bevat de variabele, B1 de waarde
- kopie van Blad 1:B1 naar Blad 2: E3

Sorry, ik dacht dat ik het zo eenvoudig mogelijk had opgezet, maar het kan dus ook té eenvoudig ;)

Hopelijk meer duidelijkheid zo?
BVD

Beste stevenbaan ;)

Waarom met VBA code, met een gewone formule kan het ook ?

Plaats in cel E3 de volgende formule.

=VERT.ZOEKEN(C3;Blad1!$A$1:$B$10;2;ONWAAR)

en sleep deze naar beneden.

Groetjes Danny. :thumb:

Het klopt deels wel, maar nu pakt ie alles op een rij, terwijl ie er soms 1 over moet slaan, aangezien niet alle variabelen op een rij staan. Als je er van uit gaat dat ze wel in dezelfde kolom staan, maar door elkaar, wordt het dan anders?

Daarnaast wordt het input-blad ververst door nieuwe cijfers, maakt dat nog verschil (moeten bij gebruik van een VBA code de blad-namen ook hetzelfde zijn?)

De 1e rij moet ie controleren, de derde moet ingevuld worden

100 kantoorinv 22
105 afschr. kantoorinventaris 0
110 Overig Inventaris 478
115 Afschr 0
120 computer 37
125 afschrijving 0
130 Verbouwing 44
135 afs. verbouwing 0
200 vervoermiddelen 0

Maar soms staan de variabelen uit de eerste rij niet zo onder elkaar, maar hebben ze een andere volgorde, daar houdt de huidige formule geen rekening mee..

Duidelijker zo? Hoop dat je kunt helpen, bedankt.

Hey,

Ik ben er uit! De fout zat 'm in de input sheets, daar stonden waarden in die niet herkend werden als getallen, maar daar heb ik al een oplossing voor gevonden De formule is perfect! Hartelijk dank.

Nog even het volgende:

Als op blad 1 nu de cel in kolom B een waarde "0" blijkt te bevatten, wil ik graag dat de waarde uit kolom C gebruikt wordt. Is dat mogelijk??

Bijlagen

E3 wordt
Code:
=VERT.ZOEKEN(C3;Blad1!$A$1:$C$10;ALS(VERT.ZOEKEN(C3;Blad1!$A$1:$C$10;2;ONWAAR)=0;3;2);ONWAAR)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan