• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterBijns

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Beste excellisten,

Ik heb deze code

Range("F24:J24").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=VLOOKUP(R[-11]C,locatie,9,FALSE)"

in een macro staan, deze zorgt dat als de macro draait dat een samengevoegde cel gevuld wordt met een formule.
deze formule is,
=VERT.ZOEKEN(F13;locatie;9;ONWAAR)

Ik wil nu de formule uitbreiden zodat er in de samengevoegde cel dit komt te staan,

=ALS(ISLEEG(F13);"";=VERT.ZOEKEN(F13;locatie;9;ONWAAR))

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Ik gebruik Excel 2010 nl versie.

Alvast dank voor een reactie.
Groet, Peter

Code:
range("F24").FormulaLocal = "=ALS(ISLEEG(F13);"""";=VERT.ZOEKEN(F13;locatie;9;ONWAAR))"
Maar waarom zou je code gebruiken om een formule in een cel te plaatsen?

@tim

Lijkt me stug met die '=' binnen de formule

PHP:
range("F24") = "=if(ISempty(F13),"""",Vlookup(F13,locatie,9,false))"

Dank voor jullie reactie op mijn vraag.

De gegeven oplossing werkt inderdaad niet, ik krijg in plaats van een formule slechts ONWAAR in de cel te staan.

De reden dat ik een formule in een cel wil plaatsen is dat ik in een cel een nummer plaats met verticaal zoeken krijg ik dan een resultaat in cel F24 ditzelfde gebeurt met cel N24.

Ik heb een macro welke de inhoud van de cellen kan wisselen dus het resultaat van F24 wordt in N24 gezet en de inhoud van N24 wordt in cel F24 gezet.

Ik kan met de wissel macro toggelen dit werkt erg goed alleen als ik daarna het bestand op sla dan zijn de formules uit de genoemde cellen weg vandaar dat ik via een macro de formules weer in de cellen wil plaatsen.

Ik had zelf uiteraard al zitten vogelen alleen lukte het mij ook niet, ik denk nu dat ik de #NB melding met voorwaardelijke opmaak moet gaan verbergen.

Tenminste als niemand een oplossing weet.

In elk geval dank voor het meedenken.

Wederom een groet,
Peter

Zonder bestand geen suggestie.

Beste allemaal,

Welnu hier dan even een bestand waar het mogelijk moet zijn om een suggestie te hebben wat uiteindelijk mijn bedoeling is.

Wederom dank.

Groet, Peter

Bijlagen

Probeer deze eens:
Code:
Sub Formule_Plaatsen()
    Range("F24").Formula = "=IF(ISBLANK(F13),"""",VLOOKUP(F13,locatie,2,FALSE))"
    Range("N24").Formula = "=IF(ISBLANK(F13),"""",VLOOKUP(F13,locatie,3,FALSE))"
End Sub

Sub wissel()
    Dim Cl As String

Cl = Range("F24").Formula
    Range("F24").Formula = Range("N24").Formula
    Range("N24").Formula = Cl
End Sub

Laatst bewerkt:
Timshel,

Hartelijk bedankt de formule werkt uitstekend.

Mijn dank is groots en eeuwig durend..!!

Groet, Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan