• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba code

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Hallo,
Ik ben mijn bowlingprogs die ik zelf gemaakt he(met veel hulp van hieruit) aan het herschrijven.
Nu wil ik wat meer van de codes begrijpen, zodat ik in mijn codes uitleg bij kan schrijven.
Kan iemand mij in gewone mensentaal vertellen wat de rode tekst in de code eigenlijk juist wil zeggen en wat die precies doet.
Code:
    With Sheets("Data")
        For [COLOR="#FF0000"]iTel = 1 To 4[/COLOR]
            [COLOR="#FF0000"].Range("A" & 11 + (iTel * 3)).Value = IIf(iTel <> 3[/COLOR], Me.Controls("txtLigaGegevens" & iTel).Value, _
                                                    Format(Me.Controls("txtLigaGegevens" & iTel).Value, "mm/dd/yyyy"))
        Next
    End With
Alvast Bedankt
Grtjs.
Armand

ik ben geen VBA-expert, verre van zelfs, maar als je op z'n minst je volledige code plaatst of nog beter, een voorbeeldbestand, dan weten de VBA-cracks wel uit te leggen hoe of wat.

Code:
for itel = 1 to 4
.Range("A" & 11 + (iTel * 3)).Value = IIf([COLOR=#ff0000]iTel <> 3,[/COLOR] [COLOR=#0000ff]Me.Controls("txtLigaGegevens" & iTel).Value[/COLOR], _
[COLOR=#ff0000]                                                    Format(Me.Controls("txtLigaGegevens" & iTel).Value, "mm/dd/yyyy"))[/COLOR]

Bij itel = 1: = range("a14").value als itel <> 3 ,doe dit, anders dat.
bij itel = 2: = range("a17").value ...................
bij itel = 3: = range("a" & 11 + 3*3) = range("a20")
bij 4: range("a11+4*3) = A23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan