• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Combobox List actie uitvoeren bij selecteren waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewoutd

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2011
Hallo,

In VBA heb ik een formulier gemaakt met verwijzingen naar een tabblad met informatie
In dit formulier zit:
-Een 'combobox list' met een lijst van artikelen
-Een "zoeken knop" die er voor zorgt dat waarde uit de 'combobox list' weggeschreven wordt naar het tabblad.
-Een textbox waarin waarde worden getoond aan de hand van het tabblad en afhankelijk van het gekozen artikel wat is weggeschreven.

Het werkt allemaal prima maar ik moet dus eerst op de "zoeken knop" klikken om de informatie tevoorschijn te laten komen in de textbox.

Is het mogelijk om een actie uit te laten voeren wanneer ik een artikel selecteer in de 'combobox list'?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ewout,

Een combobox heeft een aantal eigenschappen, gebeurtenissen en methoden. Als je een actie wil laten uitvoeren wanneer je
een artikel selecteert in de combobox gebruik je de change gebeurtenis.
Ga op de combobox staan, klik rechter muisknop en kies voor "Programmacode weergeven".
Daar kun je aangeven wat je wil laten gebeuren als de combobox veranderd.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan