• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA datum textbox kopiëren naar werkblad vanuit userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zonnebloempje17

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2017
Ik heb een Userform gemaakt die de ingevoerde informatie door middel van 1 klik op de knop doorzet naar het werkblad.
Hierbij maak ik gebruikt van DataValue om de datum die ingevoerd wordt door te kopiëren en deze als dd/mm/yyyy in de cel weer te geven i.p.v mm/dd/yyyy

Dit werkt perfect met onderstaande code maar nu loop ik tegen het volgende aan:
Op het moment dat er geen datum is ingevoerd in bijvoorbeeld TextBox1 krijg ik de foutmelding "Fout 13 tijdens uitvoering: Typen komen niet overeen met elkaar"

Nu is mij vraag is het mogelijk om de DataValue te behouden maar dat deze ook leeg gelaten kan worden ?

Code:
Private Sub CommandButton3_Click()
Dim ws As Worksheet
Set ws = Worksheets("Blad3")
ws.Range("A21") = ComboBox1.Value
ws.Range("D21").Value = DateValue(Me.TextBox1.Value)
ws.Range("E21").Value = DateValue(Me.TextBox2.Value)

ws.Range("A22") = ComboBox2.Value
ws.Range("D22").Value = DateValue(Me.TextBox3.Value)
ws.Range("E22").Value = DateValue(Me.TextBox4.Value)
End Sub

Probeer het eens zo:
Code:
Private Sub CommandButton3_Click()
    Dim ws As Worksheet
    Set ws = Worksheets("Blad3")

ws.Range("A21") = ComboBox1.Value
    If IsDate(Me.TextBox1.Text) Then ws.Range("D21").Value = DateValue(Me.TextBox1.Text)
    If IsDate(Me.TextBox2.Text) Then ws.Range("E21").Value = DateValue(Me.TextBox2.Text)

ws.Range("A22") = ComboBox2.Value
    If IsDate(Me.TextBox3.Text) Then ws.Range("D22").Value = DateValue(Me.TextBox3.Text)
    If IsDate(Me.TextBox4.Text) Then ws.Range("E22").Value = DateValue(Me.TextBox4.Text)
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan