VBA DELETE query uitvoeren met criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

mindgame112

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Beste mensen ik word hier altijd zo goed geholpen en ik heb nog een vraag als ik dan toch bezig ben:

Ik ben nu bezig om een formulier te maken waarmee records verwijderd kunnen worden uit een 2 tabellen. De criteria haal ik uit een keuzelijst

Nu ben ik bezig om in VBA die query uit te voeren maar het lukt niet helemaal. Ik krijg bij deze query wel een zandlopertje dat hij iets doet maar hij wordt niet verwijderd.

Code:
DoCmd.RunSQL "DELETE FROM Stoffenlijst_Volledig WHERE Stoffenlijst_Volledig.Id = (Forms![Stoffen_verwijderen]![Keuze_delete]);"

Heb ook geprobeerd :
Code:
DoCmd.RunSQL "DELETE [COLOR="Red"]*[/COLOR] FROM Stoffenlijst_Volledig WHERE Stoffenlijst_Volledig.Id = (Forms![Stoffen_verwijderen]![Keuze_delete]);"

Heb ook geprobeerd de waarde van Keuze_delete in een variabele te zetten maar dan krijg ik een syntaxisfout. Ik weet niet wat ik nu fout doe?:o

Alvast bedankt!

Sjoerd

Als je het selectiecriterium van je formulier afhaalt, wat het geval schijnt te zijn, en je de Verwijderquery ook start vanuit het formulier, zou het er zo uit moeten zien:

DoCmd.RunSQL "DELETE * FROM Stoffenlijst_Volledig WHERE Stoffenlijst_Volledig.Id = " & Me.[Keuze_delete]

Daarbij is nog één vraag van belang: deze code (gebaseerd op jouw voorbeeld) gaat uit van een numerieke waarde in de keuzelijst. Is dat niet het geval, dan moeten er nog extra quootjes bij.

DoCmd.RunSQL "DELETE * FROM Stoffenlijst_Volledig WHERE Stoffenlijst_Volledig.Id = '" & Me.[Keuze_delete] & "'"

Als je het selectiecriterium van je formulier afhaalt, wat het geval schijnt te zijn, en je de Verwijderquery ook start vanuit het formulier, zou het er zo uit moeten zien:

Daarbij is nog één vraag van belang: deze code (gebaseerd op jouw voorbeeld) gaat uit van een numerieke waarde in de keuzelijst. Is dat niet het geval, dan moeten er nog extra quootjes bij.

Hij werkt gelijk eerste keer super ! Ik wist niet dat je de criteria zo moest verwerken. Maar hij werkt super nu bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan