Heren,
Ik heb een sheet met in de eerste rij van elke kolom (250 rijen, A1 t/m IP250) de waarde "HIDE" of "SHOW"
Als er "HIDE" staat wil ik de kolom verbergen d.m.v. een macro.
Zelf kom ik tot dit werkende voorbeeld:
Maar als ik het op deze manier doe moet ik 250 verschillende regels gaan maken en er word gebruik gemaakt van "select" wat volgens mij ook beter vervangen kan worden door ".EntireColumn.Hidden = False"
Is er iemand die mij te hulp kan schieten?
Ik heb een sheet met in de eerste rij van elke kolom (250 rijen, A1 t/m IP250) de waarde "HIDE" of "SHOW"
Als er "HIDE" staat wil ik de kolom verbergen d.m.v. een macro.
Zelf kom ik tot dit werkende voorbeeld:
Code:
If Sheets("INFO_BLAD").Range("A1").Value = "HIDE" Then Sheets("INFO_BLAD").Range("A1").Select
If Sheets("INFO_BLAD").Range("B1").Value = "HIDE" Then Sheets("INFO_BLAD").Range("B1").Select
If Sheets("INFO_BLAD").Range("C1").Value = "HIDE" Then Sheets("INFO_BLAD").Range("C1").Select
If Sheets("INFO_BLAD").Range("D1").Value = "HIDE" Then Sheets("INFO_BLAD").Range("D1").Select
If Sheets("INFO_BLAD").Range("E1").Value = "HIDE" Then Sheets("INFO_BLAD").Range("E1").Select
etc...
Range(Selection, Selection.End(xlToRight)).Select
Selection.ColumnWidth = 0
Maar als ik het op deze manier doe moet ik 250 verschillende regels gaan maken en er word gebruik gemaakt van "select" wat volgens mij ook beter vervangen kan worden door ".EntireColumn.Hidden = False"
Is er iemand die mij te hulp kan schieten?