• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA dynamisch afdrukbereik werkt maar er wordt maar een blad opgeslagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter59

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo,

Ik ben aan het stoeien om met behulp van VBA een dynamisch afdrukbereik te bepalen.
Dat lukt ook. Het probleem is nu dat er steeds maar 1 blad als PDF wordt op geslagen terwijl het er vaak meerdere zijn.
Onderstaand de code welke ik gebruik. Deze gevonden op deze site (HelpMij).
Ik kan helaas het betreffende bestand niet uploaden aangezien deze vol staat met gevoelige gegevens.
Hopenlijk kan ik met jullie hulp de goede richting opgeduwd worden.
Dank alvast voor jullie inbreng.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click() 'No-show detail
Range("A1", Cells(Range("A:H").Find("*", SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlPrevious).Row, 8)).Select

ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        "C:\Users\467855\OneDrive - Sitech Services BV\Documents\Kwartaalrapportage T&E\Test Dashboard No-Show\" & Format(Range("A2"), "yyyymmdd") & " - " & Range("A1") & " " & Range("C1") & ".pdf", _
        Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True

End Sub

Laatst bewerkt:
je geeft niet aan wat je wil exporteren als PDF.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click() 'No-show detail
Range("A1", Cells(Range("A:H").Find("*", SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlPrevious).Row, 8)).ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        "C:\Users\467855\OneDrive - Sitech Services BV\Documents\Kwartaalrapportage T&E\Test Dashboard No-Show\" & Format(Range("A2"), "yyyymmdd") & " - " & Range("A1") & " " & Range("C1") & ".pdf", _
        Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True
End Sub

Hallo SjonR

Heel, heel hartelijk dank voor je opmerking en tevens je oplossing.
Ik had al veel geprobeerd maar helaas.
Mijn VBA kennis is nog zo goed als nihil maar probeer toch het e.e.a. te "vertalen".
Dat lukt vrij aardig met de macrorecorder maar niet voor alles.
Nogmaals dank voor je inbreng.

Mvg
Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan