VBA editor openen met een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos the Boss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2010
Hallo beste mensen,

Weet iemand of het mogelijk is om de VBA omgeving met een macro te openen en weer af te sluiten. Op een Citrix omgeving heb ik dit nodig om een userform voor meerdere gebruikers goed te laten werken.

Jos

Citrix?
Dan werkt ALT-F11 zeker niet?
Dat kan gewoon in de ontwikkelaars tab middels de Visual Basic knop links in het lint.

Waarom je dat nodig hebt om een Userform goed te laten werken begrijp ik niet.

De opdracht in een macro is deze:
Code:
Application.VBE.ActiveVBProject.VBComponents(4).CodeModule.CodePane.Show
Dan moet echter wel toegang op programmeer niveau (object model) toegestaan zijn in het Vertrouwenscentrum.

Laatst bewerkt:
ALT-F11 werkt goed

Hallo Edmoor,

Ik heb een nogal uitgebreide userform gemaakt om ongeveer 300 kolommen fatsoenlijk te presenteren. Om het script enigszins overzichtelijk te houden heb ik meerdere modules gebruikt om het beheersbaar te houden. Dit werkt prima in een stand-alone omgeving. Het betreft echter een overzicht voor meerdere mensen die via Citrix werken en daar zit een raar probleem. Als ik alle script in het formulier laat staan dan is er geen probleem maar door gebruik te maken van modules loopt Excel vast nadat het formulier geopend is. Na veel uitzoek werk blijkt het dat als VBA even geopend is alles wel goed werkt. Om één of andere reden lijkt het er dus op dat op een Citrix omgeving er een probleem is in de combinatie Userform en modules. Dit probleem is weg als er even een actieve VB editor is.
Dit is iets wat ik niet aan alle gebruikers wil overlaten dus vandaar dat ik dit in een macro wil ondervangen.

Groet,
Jos

Ik vind het een raar verhaal.
Zelfs de 'redenering' voor het gebruik van macromodules in plaats van code in het userform ontbeert logica.
Ik zou daar maar eerst eens met code 'wieden' starten.
Zoals het er nu uitziet lijk je een oplossing voor een zelf gecreëerd probleem te zoeken.
Voorkomen van dat probleem is verstandiger.

Laatst bewerkt:
Ik heb jarenlang een Citrix Presentation Server farm geinstalleerd, geconfigureerd en in de lucht gehouden.
Uit wat je vertelt kan ik enkel besluiten dat de implementatie van zowel Excel als van de gebruikersbestanden in je Citrix omgeving niet goed zit.

Je gebruikt blijkbaar gedeelde resources, terwijl de eigenheid van een Citrix omgeving er juist in bestaat van volledig in 'silo' te draaien m.a.w. zodanig dat gebruikers mekaar niet kunnen beinvloeden.
Ben er nu al net iets te lang uit en Citrix is nét iets teveel geëvolueerd om je nog in detail te kunnen maar de oplossing legt absoluut zeker NIET binnen Excel, VBA of wat dan ook maar wel in een correcte opstelling van de Citrix.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan