paul Hemels
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 24 apr 2008
Hallo,
Heb na veel zoeken een gevonden hoe ik de juiste rij kan selecteren aan de hand van een cel waarde in een ander tabblad, maar nu nog de eerste lege cell celecteren.
Nu plaatst de VBA de link in kolom A van de juiste cell maar het moet in de eerste lege cell. in het geval van de bijlage moet nu H3 zijn.(daar wordt daarna een hyperlink geplaatst).
Alvast bedankt voor het mee denken.
Groet Paul.
Dit is de VBA nu:
P.S. Ik gebruik office 2007.
Heb na veel zoeken een gevonden hoe ik de juiste rij kan selecteren aan de hand van een cel waarde in een ander tabblad, maar nu nog de eerste lege cell celecteren.
Nu plaatst de VBA de link in kolom A van de juiste cell maar het moet in de eerste lege cell. in het geval van de bijlage moet nu H3 zijn.(daar wordt daarna een hyperlink geplaatst).
Alvast bedankt voor het mee denken.
Groet Paul.
Dit is de VBA nu:
Sub hyperlin()
Sheets("Klantgegevens").Select
Range("A1").Select
Cells.Find(What:=Sheets("Factuur").Range("G4"), After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt:= _
xlPart, SearchOrder:=xlByColumns, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
False, SearchFormat:=False).Activate
'selecteer eerste lege cell (volgende als deze gevuld is etc.) in rij van bovengeselecteerde klant nr.
ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:="\Facturen\2011\" & Range("Factuur!A19").Value & "_" & "Nr" & "_" & Range("Factuur!F19").Value & "_" & Format(Now, "yyyy-mm-dd") & "_" & Range("Factuur!G6").Value & ".pdf", _
TextToDisplay:=Format(Now, "yyyy-mm-dd")
End Sub
P.S. Ik gebruik office 2007.