Hoi,
Ik heb een formulier waarmee ik contracten invoer. Laten we het formulier even FRM_ContractInvoer noemen
Ik zoek naar een stukje code waarmee ik het volgende kan realiseren:
Ik open het formulier
De code kijkt naar het veld: Afloopdatum
Ligt de huidige datum 365 tot 370 dagen voor de afloopdatum (want wellicht open ik niet elke dag het formulier) dan wordt er automatisch een email opgemaakt gericht aan:
Contacpersoon
EmailadresContactpersoon
BCC: mijn emailadres
onderwerp: "etc etc"
Emailboodschap: "uw contract loopt af etc etc"
met vriendelijke groet
standaard afzender uit outlook
De email zou klaargezet moeten worden maar handmatig verzonden. (om een laatste check te kunnen doen)
Het mooiste zou zijn als de email slechts 1 keer gemaakt wordt. Dus niet elke keer als het formulier wordt geopend en de afloopdatum voldoet aan de voorwaarde dat dan dezelfde email wordt gegenereerd.
Op het forum heb ik wel een stukje code gevonden wat in de goede richting gaat, echter ik zou niet weten hoe ik dit kan fijnslijpen naar bovenstaande.
Zie hieronder. De mailadressen zijn uiteraard voor het moment even fake.
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.
Bij voorbaat dank weer.
Ik heb een formulier waarmee ik contracten invoer. Laten we het formulier even FRM_ContractInvoer noemen
Ik zoek naar een stukje code waarmee ik het volgende kan realiseren:
Ik open het formulier
De code kijkt naar het veld: Afloopdatum
Ligt de huidige datum 365 tot 370 dagen voor de afloopdatum (want wellicht open ik niet elke dag het formulier) dan wordt er automatisch een email opgemaakt gericht aan:
Contacpersoon
EmailadresContactpersoon
BCC: mijn emailadres
onderwerp: "etc etc"
Emailboodschap: "uw contract loopt af etc etc"
met vriendelijke groet
standaard afzender uit outlook
De email zou klaargezet moeten worden maar handmatig verzonden. (om een laatste check te kunnen doen)
Het mooiste zou zijn als de email slechts 1 keer gemaakt wordt. Dus niet elke keer als het formulier wordt geopend en de afloopdatum voldoet aan de voorwaarde dat dan dezelfde email wordt gegenereerd.
Op het forum heb ik wel een stukje code gevonden wat in de goede richting gaat, echter ik zou niet weten hoe ik dit kan fijnslijpen naar bovenstaande.
Zie hieronder. De mailadressen zijn uiteraard voor het moment even fake.
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.
Bij voorbaat dank weer.
Code:
Private Sub Knop98_Click()
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
sBody = "Beste ...,"
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
With OutMail
.to = "info@test.nl"
.CC = ""
.BCC = "info@test2.nl"
.Subject = "Uw contract loopt af etc etc"
.Body = sBody
.Display 'of .Send
End With
End Sub