• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Error Overloop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ibeestje

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2019
Hallo,
Ik heb een bestand met een groot aantal tabellen. Elke tabel moet op dezelfde wijze bewerkt worden.
Ik heb een macro geschreven om de herhaalde bewerking automatisch uit te laten voeren. Dat gaat goed voor de eerste paar tabellen, maar ik krijg na een aantal keer de foutmelding 'Overloop'. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Of had ik dit gewoon helemaal anders moeten aanpakken?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ibeestje

Laatst bewerkt:
Nog even een korte aanvulling; kolommen L en M moeten telkens bewerkt/aangepast worden. De overige kolommen worden overgenomen uit een ander bestand.

En op welke regel in welke macro ontstaat die melding?

Zonder commentaar te geven op de overbodige selects....
Bijvoorbeeld Cel L234 is 0, maar delen door nul is gel*l...

Tegenwoordig worden er voor rapportages draaitabellen gebruikt. Even een paar slicers eraan koppelen en iedereen kan eenvoudig filteren op de gegevens die voor haar/hem van belang zijn. Welke basisdata krijg je met de 2 query's uit SAP? Volgens mij doe je daar ook nog eerst allerlei bewerkingen op.

De draaitabellen zijn voor de eindgebruiker van het rapport helaas niet bruikbaar. En ja, op de query's uit SAP laat ik ook een aantal bewerkingen los, maar dat gaat wel goed...

Kan delen door 0 de foutmelding verklaren? Soms is het aantal gewoon nul...

Misschien even aan de Fact. Wiskunde vragen of delen door 0 mogelijk fouten kan veroorzaken?
Waarom zijn draaitabellen niet te gebruiken?
Hoe kom je aan 'begin docent functie' Krijg je dit zo aangeleverd? Waarom is de kolomkop dan niet geel?

Misschien even aan de Fact. Wiskunde vragen of delen door 0 mogelijk fouten kan veroorzaken?
Hoe kom je aan 'begin docent functie' Krijg je dit zo aangeleverd? Waarom is de kolomkop dan niet geel?

Dank je wel voor het meedenken. Het delen door nul was inderdaad het probleem. Door al het gecodeer, de basis rekenregels uit het oog verloren.

Knap wel eerst een heel bericht quoten en geen antwoord op deze vragen:

Maar blijkbaar werkt de onleesbare flipperkast en dan mag je het draadje nog even als opgelost markeren.:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan