VBA, Excel 2007, risico op hart- en vaatziekten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackfish

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Op de site van het Nederlands Huisartsen Genootschap staat een mooie risicotabel met een 10-jaarsrisico op ziekte of sterfte door hart- en vaatzieketen. Ik heb geprobeerd om met If of case-select een risicopercentage te krijgen na het invoeren vijf de patientgegevens: man/vrouw, roker/niet roker, leeftijd, bloeddruk en cholesterol, maar .... het lukt niet.

Wie kan mij op de goede weg helpen?

groet en bij voorbaat dank, jackfish

Bekijk bijlage CVRM - helpmij.xlsx

Oplossing met behulp van macro.

Jackfish

Hierbij een oplossing voor je probleem.
Omdat je met meerdere tabellen tegelijk werkt heb ik het probleem opgelost met behulp
van een macro.
Ik hoop dat dit is wat je zoekt.

Veel Succes.

Bekijk bijlage HelpMijCVRM.xlsm

Dank je wel Elsendoorn2134,

dit is precies wat ik bedoelde! Dus toch met case-select het meeste werk gedaan. Overigens raakt eik wel wat in de war voor het naar rechts gaan met een -4. Gevoelsmatig zou je zeggen naar rechts is positief. De kleur van de cel met het resultaat veranderde alleen nog niet mee. Dat heb ik aangepast met onderstaande code

If Range("C48").Value < 10 Then
Range("C48").Interior.Color = 5287936
ElseIf Range("C48").Value < 20 Then
Range("C48").Interior.Color = 65535
ElseIf Range("C48").Value > 20 Then
Range("C48").Interior.Color = 255
End If

Hoewel het niets met de code heeft te maken is er alleen toch iets geks. Als ik een selectievakje heb gebruikt of iets invul in de tekstbox verandert de grootte ervan. Bij eigenschappen staat autosize op false, heb jij een idee waar dit door komt?

Gr jackfish

Bekijk bijlage HelpMijCVRM - kleiner wordende check- en textbox.xlsm

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan