• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA excel 2010: tijdelijk pauzeren om rijen in te voegen bij meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikdV

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2011
Berichten
81
Ik wil data overzetten van het een oud Excel-bestand naar een nieuw Excel-bestand.
Zowel het oude bestand als het nieuwe bestaat uit meerdere tabbladen.
De VBA-code staat in het nieuwe bestand.
De VBA-code moet het volgende doen:
1. Openen van het oude bestand: dit werkt
2. De macro pauzeren om de gebruiker de gelegenheid te geven op elk tabblad van het oude bestand een rij toe te voegen met de tekst "NIET VERWIJDEREN".
Deze tekst wordt gebruikt om het einde van het blok rijen met data te markeren, dat moet worden gekopieerd naar het nieuwe bestand.
Onder de nieuw in te voegen rij staan nog meer rijen met data die niet mogen worden gekopieerd.
Het aantal rijen data die moet worden gekopieerd is voor elk tabblad anders.
3. De datarijen worden gekopieerd naar het nieuwe bestand: Dit werkt.

Hoe kan ik de VBA-code laten pauzeren, zodat de gebruiker tijd heeft om handmatig de extra rij bij punt 2 toe te voegen?
Dit kan kort of lang duren, dus ik kan geen WAIT gebruiken omdat ik daar een vaste tijd moet ingeven.:(
Ook Application.Inputbox doet denk ik niet wat ik wil.:confused:
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet de criteria voor selectie in je macro verwerken zodat er geen gebruikerstussenkomst nodig is ?
 
Dat zou ik wel willen, maar we hebben op dit moment nog geen gestandaardiseerde versie van de databestanden.
In de nieuwe versie komt de extra rij standaard te staan, zodat ik de datarijen in de VBA-code kan selecteren en verplaatsen.
Deze code heb ik al beschikbaar (zie punt 3)
Het is juist de bedoeling om handmatig de markeringsrij aan te brengen (punt 2)
 
Een macro loopt of loopt niet. Je kan deze niet pauseren om iets handmatig te wijzigen en dan de macro verder laten gaan.
Wat je kan proberen is het 1ste deel v/d macro laten uitvoeren (vraag 1) en op het eind hiervan een Modeless Userform oproepen met 1 OK button op. Dit scherm kan je handmatig verplaatsen (of met code in een hoekje zetten). Nu kan je vraag 2 uitvoeren en dan door op de OK button te klikken het userform sluiten en de 2de code (vraag 3) aanroepen.
 
hoe weet de gebruiker wat hij moet selecteren?
schrijf dat eens op .
wie weet, kan iemand hier er iets mee.
 
2 macro's maken
de ene opent het bestand en zo
je selecteert
daarna tweede macro starten
 
Ik heb 2 macro's gemaakt.
In de eerste wordt het 2e bestand geopend en wordt een toets gedefinieerd met OnKey. (punt 1)
De gebruiker voert de wijzigingen door en gebruikt de toetscombinatie om de 2e macro op te starten. (punt 2)
De toetscombinatie wordt tenslotte weer gedeactiveerd.
De 2e macro kopieert de data. (punt 3)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan