jackfish
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 sep 2010
- Berichten
- 297
Was ik even los gekomen van VBA, ben ik er zo weer mee bezig ;-)
Ik wil een registratieformulier in Excel maken voor registreren van tijd. Op dat formulier moet voor het archiveren de naam, post en personeelsnummer komen. Die gegevens wil ik uit een 2e Excel bestand halen op basis van de username.
Met onderstaande krijg ik het principe voor elkaar maar wordt alleen de naam (en niet de post en personeelsnummer) overgezet. Ik zie niet waar het mis gaat. Wie wel?
Ik wil een registratieformulier in Excel maken voor registreren van tijd. Op dat formulier moet voor het archiveren de naam, post en personeelsnummer komen. Die gegevens wil ik uit een 2e Excel bestand halen op basis van de username.
Met onderstaande krijg ik het principe voor elkaar maar wordt alleen de naam (en niet de post en personeelsnummer) overgezet. Ik zie niet waar het mis gaat. Wie wel?
Code:
Dim FindString As String
Dim Username As String
Dim Rng As Range
Dim x As Workbook
Dim y As Workbook
Dim store As Variant
Set x = Workbooks.Open("H:\Desktop\Username.xlsm")
Set y = ThisWorkbook
Username = Environ("username")
FindString = Username
If Trim(FindString) <> "" Then
With Sheets("Blad1").Range("A:A")
Set Rng = .Find(What:=FindString, After:=.Cells(.Cells.Count), LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole,
SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False)
If Not Rng Is Nothing Then
Application.Goto Rng, True
Else
MsgBox "Uw gebruikersnaam is onbekend. Neem contact op met het secretariaat."
End If
End With
End If
ActiveCell.Offset(, 1).Resize(1, 5).Copy
store = ActiveCell.Offset(, 1).Resize(1, 5).Value
y.Sheets("Blad1").Range("A1").Value = store
x.Close
Laatst bewerkt: