• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Excel afbeelding in Comment

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikKTM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
Ik ben al een tijdje bezig om het volgende voor elkaar te krijgen, ben ondertussen een eind op weg maar het laatste zetje krijg ik niet voor elkaar.

Situatie schets:
Een excel blad die gebruikt gaat worden als een stuklijst. Deze stuklijst wordt telkens aangevult. De stuklijst bestaat uit een aantal kolommen waar onderandere de aantallen, datum en omschrijving in staat.
Deze stuklijst wordt door meerdere partijen gebruikt en om duidelijkheid te scheppen over het product is het de bedoeling dat in elke cel uit de kolom omschrijving een afbeelding in de comment wordt geplaatst. Het is namelijk lastig om een goede omschrijving aan een product te geven omdat iedereen er een andere benaming voor heeft onderdeel.

Ik wil dus bereiken dat telkens wanneer er een nieuwe rij in de kolom omschrijving wordt toegevoegd met een omschrijving, dat er automatisch de juiste afbeelding aan wordt gekoppeld.

Het is mij inmiddels gelukt om via de VBA automatisch een afbeelding als comment te plaatsen (er wordt dan op de pc gezocht naar een afbeeldingsbestand waar de naam correspondeerd met de cell waarde). Echter deze code "refreshed" zich niet als er een nieuwe rij een waarde wordt toegekend.

Wie o wie kan en wil mij helpen?

Hier is een voorbeelddocument gewenst. Zoals meestal bij een Excel vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan