VBA Excel: Bestand "opslaan als" met een reeds bestaande bestandsnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lsmit96

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2016
Goedemiddag!

Ik ben aardig nieuw in het hele VBA gebeuren maar toch lukt het allemaal al redelijk. Nu zit ik even met een vraagje:
Ik heb een knop op mijn Excel blad gemaakt om het bestand op te slaan. Nu komt het betreffende bestand in de juiste map, met als naam een cijfercode uit een cel. Echter, het komt wel eens voor dat deze naam al bestaat. Daarom wil ik dat er achter elke code "-1" komt, en als deze naam al bestaat moet er "-2" achter komen te staan en eventueel ook -3 etc etc.... Veel verder dan -4 zal het niet komen, maar het zou handig zijn als het doorloopt. De code die ik tot nu toe heb is:

Code:
Sub OpslaanAls()

Dim MyName
    MyName = Range("b13").Value & "" & Range("c13").Value & Range("d13").Value
    ChDir "C:\Users\Lars\Documents\Meetrapport"
   ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=MyName & ".xls"
End Sub

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!
B.v.d, Gr Lars.

Laatst bewerkt:
Als het bestand overschreven mag worden dan doe het maar eens op deze manier:
Code:
Sub OpslaanAls()
    Dim MyName As String
    Dim MyPath As String

MyPath = "C:\Users\Lars\Documents\Meetrapport\"
    MyName = Range("b13").Value & "" & Range("c13").Value & Range("d13").Value
    Application.DisplayAlerts = False
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=MyPath & MyName & ".xls"
    Application.DisplayAlerts = True
End Sub

Bedankt voor je reactie! Dit is alleen niet helemaal wat ik bedoel.. Ik zal het verder uitleggen.
Het betreft een Excel document voor meetrapporten voor producten. Soms wordt een product meerdere keren opgemeten. Daarom wil ik dat een meetrapport de naam uit een cel krijgt, met daarachter "-1". Als men vervolgens het zelfde product opnieuw meet, moet dit rapport in dezelfde map komen met dezelfde naam uit de cel, maar dan met "-2" erachter (oid). Het bestand moet dus niet overschreven worden.