VBA - excel - beveiliging afhankelijk van cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

weld1976

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2013
Ik zou graag de beveiliging van cellen in excel afhankelijk willen laten zijn van een cel. Is dit mogelijk.

We hebben een bestand voor een etiket waar constant in gewerkt wordt. Verticaal per rij staat de tekst en informatie over het product, in iedere kolom staat het land waarvoor de tekst bedoeld is. Echter op enig moment wordt het etiket geregistreerd in het land en mag het niet meer aangepast worden.
Ik zou dus het liefst onderaan de kolom de selectie hebben: geregistreerd JA / NEE. Staat hier JA dan moet voor deze kolom de cellen erboven worden beveiligd tegen verandering. Staat hier nee dan kan er nog verandert worden.

is dit mogelijk?

Heb een voorbeeld bijgevoegd.Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Misschien kun je hier iets mee. Op het moment dat bij geregistreerd voor "JA" wordt gekozen, dan worden de bovenliggende cellen in die kolom beveiligd tegen wijzigen.

Bijlagen

Beste Rebmog,

ziet er goed uit. 1 klein vraagje. Is het mogelijk wanneer je de "JA" weer omzet naar "NEE" dat hij dan weer ontgrendeld wordt?

en zou je mij kunnen uitleggen hoe je dit hebt gedaan?

bedankt

Ik heb de cellen gedeblokkeerd die voor invoer gebruikt worden en daarna heb ik het werkblad beveiligd zonder wachtwoord. Vervolgens heb ik een kleine macro gekoppeld aan het Change-event van het worksheet.
Hierbij een aangepaste versie die de cellen weer ontgrendeld als op NEE wordt gekozen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan