VBA Excel - Checkboxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bosswilly

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2016
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag omtrent de checkboxen.

Als ik deze invul in de formulier, krijg ik op de desbetreffende delen de antwoorden "Waar" of "Onwaar".

Kan iemand mij vertellen waar dit in zit, want ik wil hier "X" in hebben op de desbetreffende plekken en de rest van de vakken niet.

Excel bestand is er bij gedaan.

Ik hoor wel van jullie.

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage ORIGINEEL Leerlingenoverzicht 2016.xlsm

Kan iemand mij vertellen waar dit in zit, want ik wil hier "X" in hebben op de desbetreffende plekken en de rest van de vakken niet.
De verklaring is vrij logisch; een selectievakje heeft maar 2 standen: TRUE of FALSE. Die uitkomst krijg je (in de eigen taal) terug in je spreadsheet. Wil je wat anders zien (en een 'x' is natuurlijk geen standaard uitkomst) dan moet je dat doen door bij het opslaan van de gegevens de tekst TRUE te vertalen door een 'x'. Dat kun je simpel doen met een IF constructie: IF Me.chkbox1 = True Then "x" Else: ""

Hallo Octofish,

Hartelijk dank voor je antwoord, maar als ik een aparte regel IF Me.chkbox1 = True Then "x" Else: "" invul, krijg ik een error.

Kun je me hierbij helpen?

Alvast bedankt.

Code:
Private Sub cmdToevoegen_Click()
' Write data to worksheet
With Worksheets(1).ListObjects(1)
 .ListRows.Add
 .DataBodyRange(.ListRows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 17) = Array(TXTNaamLeerling, CMBTitel, _
    TXTNaamContactpersoon, TXTCorrespondentieadres, TXTPostcode, TXTPlaats, TXTTelefoonnummerVast, _
    TXTTelefoonnummerMobiel1, TXTTelefoonnummerMobiel2, TXTEmailadres, CMBRT_Bijles, IIf(CBMaandag, "x", ""), _
    IIf(CBDinsdag, "x", ""), IIf(CBWoensdag, "x", ""), IIf(CBDonderdag, "x", ""), IIf(CBVrijdag, "x", ""), TXTOpmerkingen)
End With
Unload Me
End Sub

Hartelijk dank beiden voor de antwoorden.

Het is gelukt en ik zie wederom, wat er mis ging.

Hartelijk dank nogmaals.

Groetjes en ga zo door.:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan