• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Excel doorlinken naar cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frieske24

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Berichten
9
Vraagje:

In het formuleveld (standaard formules van excel) van excel wordt met een icoontje de mogelijkheid geboden om celverwijzingen zelf te selecteren in het werkblad. Ik ben nu in VBA macro's aan het maken en zou dezelfde icoontjes willen gebruiker om de gebruiker van de sheet de mogelijkheid te bieden zelf de broncellen aan te wijzen.

Is hier een VBA dialog-procedure voor?
Hoe kan ik de VBA-code dan het beste opzetten.
Het is mijn bedoeling om de aangewezen cel op te nemen in een werkbladcel, zodat een sluitende celverwijzing ontstaat.

Graag jullie hulp.
VBA voor Excel is een stuk lastiger dan gewoon basic.
Je moet echt veel meer weten van basic en excel built in applications.

Hartelijk dank,'
Frieske
 
Frieske

Een range opvragen kan je met Inputbox. Daar heb je verschillende types aan gegevens: een getal, tekst, een range, ... Dit stel je in met het Type argument: zet dit zodanig dat je een range vraagt aan de gebruiker.

Wigi
 
Met het besturingselement Refedit kan je de gebruiker de mogelijkheid geven om een bereik te bepalen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Frieske

Een range opvragen kan je met Inputbox. Daar heb je verschillende types aan gegevens: een getal, tekst, een range, ... Dit stel je in met het Type argument: zet dit zodanig dat je een range vraagt aan de gebruiker.

Wigi

Maar dan kan de gebruiker de cellen nog niet al slepend in zijn werkblad selecteren, zoals dat kan in de formule-editor. Nu moet hij Ranges gaan typen en dat is te complex omdat niet alle gebruikers ervaren MS Excel-gebruikers zijn. Ik zoek specifiek het icoontje van de formule-editor van MS Excel.

Groet,
Friso
 
Met het besturingselement Refedit kan je de gebruiker de mogelijkheid geven om een bereik te bepalen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Refedit is een functie binnen VBA, moet ik dan daaromheen nog een inputbox of een dialogbox maken? Ik zal zelf gaan experimenteren met deze functie, maar ik ben bang dat ik er toch nog niet helemaal uit ga komen.

Groet,
Frieske
 
Met het besturingselement Refedit kan je de gebruiker de mogelijkheid geven om een bereik te bepalen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Ik werk thuis met Excel 2003, op kantoor met Excel 2000, RefEdit heeft een aantal bugs die pas hersteld zijn met Excel 2007. Zijn er nog soortgelijke functies, die in alle versies goed werken? Ik ben nog geen 2007-gebruiker. Ik loop een beetje achter ;-)
 
Je wil m.a.w. op een formulier eenzelfde functionaliteit aanbieden als hetgeen je krijgt in de formulebalk? Dat gaat zeer moeilijk worden volgens mij.

Al denk ik niet dat je mijn Inputbox suggestie met Type:=8 echt werkend gekregen heb, want bereiken intypen is niet nodig. Zie http://www.ozgrid.com/VBA/inputbox.htm bij Sub RangeDataType().

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan