• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA: excel.exe blijft open staan bij crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peesjee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Hoi,

ik heb een aantal modules gemaakt die een soort auto-import doen van xls-files in een algemeen 'werkblad'. Dit doe ik door telkens de xls-file die ik moet importeren te openen, in te lezen, te verwerken en dan te sluiten. Mijn probleem is echter het volgende: indien er een fout gebeurd tussen het openen en het sluiten van de file, blijft er een excel.exe open staan. (namelijk het proces die ik zelf geopend heb, maar door de crash niet proper heb kunnen afsluiten).

Ik kan de xls-file niet onmiddelijk na het lezen sluiten, want mijn bewerkingen die erna gebeuren zijn object references naar deze file. Kan ik vb. zorgen dat dit geen object references zijn en mijn file onmiddellijk weer sluiten? Maar hoe doe ik dit dan?

Groetjes
Pieter

ps: ik weet dat niet crashen een oplossing is, maar de gebruiker moet nu telkens manueel deze excel.exe afschieten, wat niet echt gebruiksvriendelijk is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan