Beste mensen,
Na lang zoeken ben ik er nog niet uit dus hoop dat ik hier toch antwoord op kan krijgen.
Graag wil ik vanuit een lijstje op voorblad achterliggende werkblad (en) automatisch hernoemen.
Hieronder de originele vraagstelling die niet helder verwoord is:
Wie zou mij hiermee kunnen helpen?
Na lang zoeken ben ik er nog niet uit dus hoop dat ik hier toch antwoord op kan krijgen.
Graag wil ik vanuit een lijstje op voorblad achterliggende werkblad (en) automatisch hernoemen.
Hieronder de originele vraagstelling die niet helder verwoord is:
Ik ben opzoek naar een code die op 'blad1' namen uit een cellen pakt pakt voor 10 diverse bladen.
cel A11 moet naam worden voor 'blad2'
cel A13 naam voor 'blad4'
cel A15 naam voor 'blad6' enz...
Tevens wil ik dan graag op 'blad1' een waarde pakken van verschillende bladen die ik juist heb hernoemt.
cel F11 ='blad2'!F40 cel G11 ='blad2'!G40
cel F13 ='blad4'!F40 cel G13 ='blad4'!G40
cel F15 ='blad6'!F40 cel G15 ='blad6'!G40
Ik neem aan dat ik deze formules gewoon kan laten staan want die werken nu. Zoniet omdat namen wijzigen via een VBA code dan heel graag een oplossing
En er zit tussen blad2 en blad4 nog blad3 die ik graag 'blad2x' noem
cel A11 naam voor 'blad3' met een X
cel A13 naam voor 'blad5' met een X
cel A15 naam voor 'blad7' enz...
Deze formule had ik al gevonden om de naam te veranderen (in cel C1 wel eerst naam blad dat je wilt wijzigen zetten) van een tabblad maar verbouwen naar wat ik wil lukt van geen kant
Code:Public Sub worksheet_change(ByVal Target As Range) Dim TabNaam As String Dim TabNaam2 As String Static TabNaamGeheugen As String If Target.Address = "$C$1" Then On Error Resume Next TabNaam = Range("C1") TabNaam2 = TabNaamGeheugen Sheets(TabNaam2).Name = TabNaam TabNaamGeheugen = TabNaam End If End Sub
Het liefst specificeer ik dus alle cellen die een naam voor een blad worden met de hand.
Wie zou mij hiermee kunnen helpen?
Laatst bewerkt: