VBA Excel - verder en terug knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarF007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Berichten
2
Hoi,

Inmiddels heb ik het VBA in excel me al aardig eigen gemaakt en heb inmiddels al een aantal sheets gemaakt met userforms.

echter krijg ik nu 1 ding niet voor elkaar als ik een userform heb en deze invul dan worden de gegevens in de onderste lege regel weggeschreven.
Nu wil ik een terug (en verder) button/knop hebben. dit voor als gegevens wijzigen en of aangevuld moeten worden.

kan iemand mij helpen om dit te realiseren.

zie bestand
 
Plaats een voorbeeldbestand met een (voorbeeld)userform, zodat we kunnen zien hoe en waar het fout gaat.
 
Als je met een knop in een userform door eerder ingevulde gegevens in het werkblad wil bladeren, dan zullen die gegevens in de userform zichtbaar gemaakt moeten worden. Dus dan zal je bij elke klik op de knop een rij met gegevens uit het werkblad in de userform moeten plaatsen. En om een rij te kunnen wijzigen moet ook 'onthouden' worden welk rijnummer met gegevens op dat moment in de userform staat. Dan ontkom je er bijna niet aan om de gegevens in een array te plaatsen denk ik. Het is mij te veel werk om dit nu uit te werken, dat kost me (meer dan) deze avond en dat kan ik me niet permitteren. Wellicht zijn er andere lezers op dit forum die een snelle oplossing kunnen geven.
 
Is veel werk voor nu, maar kijk eens naar dit bestand.
 

Bijlagen

  • Database 1.rar
    62,2 KB · Weergaven: 119
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan