vba excel wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurgen2904

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Berichten
9
Hallo

ik heb een excelwerkblad met een paar excel marco's ik wil deze aanpassen,maar de macro's zijn in vba beveiligd, het werkblad is destijds gemaakt door m'n vader, (is een tijd terug overleden),heb op het net een programa gevonden voor de code in vba vrij te geven, echter werkt dit tot 3 letters, daar het wachtwoord langer is heb ik dus geen succes.kan me mischien iemand helpen
 
Heb je de zoekfunctie van het forum al gebruikt? Met de regelmaat van de klok komt deze "vraag" wel voor.

Overigens lijken jouw bedoelingen geheel oprecht, maar denk eraan dat er op het forum geen vragen opgelost worden met betrekking tot het kraken van software :thumb:

Wigi
 
ik heb al het forum doorzocht en veel gevonden, programmaatjes ,allemaal uitgeprobeerd maar ze werken niet of geven me een verkeerd wachtwoord.
Heb dat ook geprobeerd met de excel file te openen met word en te zoeken naar DPM en vervolgens hier een andere code in te plakken maar blijkbaar werkt dit ook niet.
Als me toch nog iemand helpen kan alvast bedankt
Heb ook een paar programaatjes gedownload ,maar bij de free version is het dan niet mogelijk om paswoorden met meer dan drie karakters te ontcijferen, weet iemand als dit wel bij de betaal versie gaat?
 
jurgen2904,

Met dit programma lukt het wel.
Prijs is rond de 30 euro, als het belangrijk is, eigenlijk geen geld.
Je krijgt niet het echte password maar je kunt wel in de VBA komen.
 
het kan ook gratis

Download een hexeditor(ik gebruik altijd xvi32), en installeer deze(is gratis).

Open het bestand in de hex editor.

Druk ctrl + f en zoek vervolgens naar de string/text: "DPB"

Als het goed is moet deze gevonden worden, aangezien het vba project beveiligd is.

Maak nu van de "B" een "x" en druk vervolgens ctrl + s (opslaan).

Verlaat de hexeditor(sluit deze af).

Open het bestand.

Je krijgt nu een aantal foutmeldingen (klik gewoon op ja).

Zodra de foutmeldingen verdwenen zijn druk je alt + f11(je opent de vba editor).

en je zult zien dat het project onbeveiligd is(pas het nog wel even aan door je eigen wachtwoord in te stellen).

Succes
 
Ja dit heb ik ook al geprobeerd, maar krijg dan de melding fout 40230, waarna de excel file vast loopt, enkel nog uittekomen met crt+alt+del,gebeurt ook wanneer ik probeer te macro's probeer te bewerken
 
Paswoorden van tabbladen krijg je met een aantal programma's wel relatief eenvoudig gekraakt, maar het paswoord van VBA code is veel lastiger te achterhalen (tenzij het maar 1 of 2 karakters is). Vaak is dat dan een lus doorheen de/alle combinaties, en dat kan lang duren met een iet of wat standaard/lang paswoord.

Over de foutmeldingen die je krijgt: is het bestand op zich niet corrupt? Want echt normaal is dit niet (al kende ik die techniek om het paswoord terug te krijgen nog niet).

Ik heb een tijd terug Passware Kit aangeschaft. Dat werkt soms vrij snel, meestal wat trager. Het zet een gekend paswoord op de VBA-code maar geeft niet weer wat nu het gekraakte paswoord was. Werkt t.e.m. Office 2003. Het is een aanrader met maar 1 nadeel: de prijs... :-(

Wigi
 
Laatst bewerkt:
Heb de truc net uitgeprobeerd in excel 2003, en daar doet-ie het wel. Ik krijg ook de foutmelding, maar blijkbaar moet je eerst het wachtwoord veranderen; daarna is het opgelost. Document netjes beveiligd, en geen foutmeldingen!
 
jurgen2904,

Als je de file hier zet, het moet niet corrupt zijn, maak ik hem wel open.

Je krijgt het dan terug zonder password, ik krijg het password ook niet.
 
..

Volgens mij werkt mijn manier wel, het is me altijd gelukt om een password te kraken van een vba project.

Is het een .xla? In dat geval werkt het iets vervelender(ik krijg dan veel meer foutmeldingen), maar het is wel gewoon te doen.

Ik zal wel ff een screenrecorder downloaden en een filmpje proberen te uploaden.

In het ergste geval zijn er extra DPB sleutels aangemaakt(dit kan met commentaar), ik heb dit één keer gezien. Wat je dan moet doen is net zolang de DPB sleutels zoeken en bij alle sleutels de B veranderen in een x(jaja net als mijn beschrijving maar nu voor alle DPB waardes).

Zo moeilijk is het toch niet?
 
ja

het is me dan toch gelukt met het progr.zoals het hierboven beschreven staat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan