VBA Excel zoeken en veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dino71

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2011
Hallo VBA Excel Goeroe`s,

Ik heb het volgende probleem waar ik met mijn huidige beperkte kennis van VBA en de standaard hulp module niet uitkom. Voor de kenner waarschijnlijk geen uitdaging maar ik ben met een goede oplossing enorm geholpen, dus alvast bedankt voor het lezen

Het gaat om het volgende probleem waarbij ik in een excel spreadsheet obv een aantal zoek criteria (in de cellen van bijv kolommen A en B) uiteindelijk de waarde van de bijbehorende cell(in kolom c) wil wijzigen van "fout" naar "goed"

In het bijgevoegde spreadsheet zit in hopelijk duidelijk voorbeeld van wat ik precies bedoel.
De range van het bestand is variabel en het kan dus zo zijn dat een van de zoekcriteria een gedeelte is van de waarde van de cel (zoals hier aap in het rood)

Ik maak gebruik van de engelse versie van Excel 2003

Hopelijk is er iemand die me kan helpen met mijn probleem alvast bij voorbaat enorm bedankt van een gefusteerde leek :mad:

Vriendelijke groet,
Dino

.Bekijk bijlage vraag VBA.xls

Zet in je voorbeeldbestand naast je tabel het uiteindelijke resultaat dat je wil bekomen want op dit moment is het mij echt niet duidelijk waar je heen wil.

Rudi,

Bedankt voor je response
In het nieuwe bijgevoegde bestand staat in de kolom gewenste eindresultaat(kolom E)staat wat er uiteindelijk de bedoeling is. Dus obv de criteria in cel a2 (wel) b2 (aap) moet cel C2 veranderen van fout naar goed (zie cel E2).
Bij regel 4 Bijvoorbeeld staan de benodigde criteria (wel+aap) niet in kolom A en B dus moet de cel in kolom C ongewijzigd blijven. Hopelijk is het nu duidelijker

Groet,
Dino

Bekijk bijlage 134405

1. Je bijlage is een ongeldige link

2. In welke cel(len) worden de criteria vastgelegd, of zijn dit steeds vaste waarden ?

3. Iets om je op weg te helpen
Code:
Sub tst()
With Sheets(1)
For Each cl In .Range("A2:A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
    If cl.Value = "wel" And InStr(UCase(cl.Offset(, 1)), "AAP") > 0 Then cl.Offset(, 2) = "goed"
Next
End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Rudi,

:rolleyes: Oeps foutje met het opladen van het bestand, maar dit is inderdaad precies wat ik bedoel en hier kan ik wel wat mee. Overigens zijn de criteria inderdaad vaste waarden maar kunnen in verschillende kolommen voorkomen in het bestand. De oplossing werkt overigens prima in het test bestand Nu maar even testen in de praktijk. Nogmaals super bedankt voor je hulp :thumb:

Vriendelijke groet,
Aad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan