• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA: Het op 1 na hoogste getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbvdh

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Goedendag,

Na het een tijdje zonder hulp te hebben aangekunt heb ik toch weer een vraagje. Ik kan me haast niet voorstellen dat het heel lastig is maar toch.
Ik bepaal met m'n VBA uit een lijst getallen het hoogste getal
Code:
WorksheetFunction.Max(CDbl(Maxa), CDbl(Maxb), CDbl(Maxc))
Met dat maximum voer ik dan een aantal berekeningen uit, nu wil ik alleen dat met een druk op de knop niet het maximum wordt bepaald maar de op 1 na hoogste om daar de berekeningen mee te doen. Kan iemand me hier misschien mee helpen?

Mijn dank is groot.

Beste,

deze code neemt de 2de hoogste getal
Code:
WorksheetFunction.Large(Range("A1:A10"), 2)

Jantje

Probeer deze eens in je code te verwerken:
Code:
Application.WorksheetFunction.Large(Range("A1:A10"), 2)
Bereik aanpassen na believen.

Edit:
Te laat............

Laatst bewerkt:
Jantje,

Bedankt voor de hulp, ik vrees alleen dat het niet werkt of dat ik iets over het hoofd zie. Ik heb er dit van gemaakt
Code:
TextBox77 = WorksheetFunction.Large(CDbl(Maxa), CDbl(Maxb), CDbl(Maxc), CDbl(Maxd), CDbl(Maxe), CDbl(Maxf), _
CDbl(Maxg), CDbl(Maxh), CDbl(Maxi), CDbl(Maxj), CDbl(Maxk), CDbl(Maxl), CDbl(Maxm), CDbl(Maxn), CDbl(Maxo), _
CDbl(Maxp), CDbl(Maxq), CDbl(Maxr), CDbl(Maxs), CDbl(Maxt), CDbl(Maxv), CDbl(Maxv), 2)
Maar ik krijg hierbij een foutmelding: "Onjuist aantal argumenten of ongeldige eigenschappentoewijzing".
Enig idee wat het kan zijn?

Barry

Beste

Voorzover ik het weet kan de Large functie maar 2 argumenten bevatten.

dus: large(arg1, arg2):
arg1 = bereik...
arg2 = zeg maar het rank van het getal >> 2 = 2de hoogste

Je zal het anders moeten gaan formuleren.

Jantje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan