VBA in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ariel_zee

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Kan iemand mij helpen!?

Ik zit met het volgende probleem:

Ik wil een excel bestand importeren in een Access database.

Nu is dit excel bestand niet van hetzelfde formaat (niet hetzelde aantal kolommen enzo) het excel bestand heeft minder kolommen.

nu wil ik graag iets met VBA maken zodat ik telkens (dit is een dagelijks terugkerend proces) maar op 1 knopje hoef te drukken en dat het bestand dan wordt aangepast naar mijn wensen (telkens hetzelfde " formaat")

kan iemand hier iets voor bedenken?!

ik ben niet bekend met programmeerfuncties maar wil het dolgraag leren.

alvast bedankt!

De gemakkelijkste manier in dit geval lijkt me om dit één keer op te nemen en daarna de opgenomen macro telkens runnen.

Roep je om te zetten bestand op.
Kies dan extra, macro's, opnemen en geef een relevante naam en koppel er eventueel een sneltoets aan. Als je kiest voor opslaan in persoonlijke macrowerkmap heb je de macro altijd tot je beschikking.
Voer nu alle acties uit om je lijst netjes klaar te zetten voor access. Zodra je klaar bent stop je het opnemen van de macro.
Let op: eventuele tussentijdse tikfouten e.d. worden ook opgenomen en afgespeeld, vaak niet zo'n probleem, maar je macro wordt er iets trager door.

De volgende keer roep je het om te zetten bestand op, start de macro en alles wordt netjes voor je omgezet.
Met ALT+F11 kun je de code eventueel bekijken.
Gebruik dan ook de help-functie als iets je niet duidelijk is.

Kijk ook eens op de site van Luc Heyndrickx Hier kun je veel nuttige tips vinden en voorbeelden.

Laatst bewerkt:
Hee Jan

Bedankt voor je goede tip...
Dat dit weer zo kinderlijk eenvoudig kan zijn is toch ongelooflijk!!!
Nu heb ik nog een vervolg vraagje::o

Deze macro wil ik ook instellen voor andere pc's. er bestaat wel een groepsdir.

hoe kan ik dit het beste doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan