Vba in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnny1980

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2013
Beste allen,

Kan je een formule door excel laten berekenen aan de hand van een geselecteerde cel?

Wanneer een cel van C3 tot C27 word geselecteerd zou de uitkomst van de formule: =ALS(ISLEEG(K);ALS(J=4;H/4;ALS(J=2;H/2;0));0)
in de cel M5 moeten komen.
Dus de formule zou enkel moeten worden uitgevoerd wanneer een cel van C3:C27 word geselecteerd
Daar geld de voorwaarde dat de berekening of formule enkel moet worden uitgevoerd wanneer cel in de rij K van die rij leeg is.

Vb

cel: C3 word geselecteerd.
De formule zoals hier vermeld staat zegt kijk eerst of cel "K3" leeg is.
Als deze leeg is kijk of in cel "J3" 2 of 4 staat.
Aan de hand van wat in "J" staat moet het getal in "H3" gedeeld worden door 2 of 4.
Deze uitkomst zou in cel "M5" moeten komen.

Als cel "K3" een getal bevat, dat ik zelf invoer moet de berekening niet gedaan worden.

Als ik bv cel "C15" selecteer zou de formule moeten lopen op rij 15 de uitkomst moet in cel "M5" komen
de cel "M5" heeft dus geen vaste waarde maar hangt af en veranderd van welke cel geselecteerd word in kolom C.

Met dankbare groeten,
Johnny

Probeer deze is
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Intersect(Target, Range("C3:C10")) Is Nothing Then Exit Sub
    Cells(5, 13) = IIf(Cells(Target.Row, 11) = "", Cells(Target.Row, 8) / Cells(Target.Row, 10), "")
End Sub

Het lijkt er op dat deze topic doodgebloed is, maar de vraagsteller vraagt of er nog iemand een idee heeft en de status staat nog steeds op "niet opgelost", vandaar ...

In bijlage een bestandje dat doet wat gevraagd wordt (vermoed ik althans).

Grtz,
MDN111.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan