VBA in MS Project

Status
Niet open voor verdere reacties.

passie1986

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2008
hallo allemaal,

ik ben sinds kort bezig met VBA in ms project. De macro die ik wil maken moet het volgende doen:

- automatisch starten bij het opstarten van het project bestand.
- Zodra er een wijziging in kolom 1 plaats vindt moet deze reageren.
- Afhankelijk van de keuze in kolom 1 moet een bepaalde lijst beschikbaar worden in kolom 2.

Ik ben een beginneling in VBA dus wie zou mij hiermee kunnen helpen. Alvast bedankt!!

Pascal

passie1986,

Laat eens zien wat je al gemaakt heb.

ik heb nog niet veel ben aan het zoeken gegaan in de help en op internet. voor het direct openen van de macro had ik de volgende tekst gevonden:

Private Sub Project_Open(ByVal pj As Project)

End Sub

Hiertussen had ik een messagebox gezet om te kijken of dit werkt maar bij het openen komt deze niet tevoorschijn.

Voor het reageren op een wijziging had ik de volgende regel gevonden ik weet alleen niet wat ik nu precies in die regel allemaal moet veranderen:

Private Sub object_WindowSelectionChange (ByVal Window As MSProject.Window, ByVal sel As MSProject.Selection, ByVal selType as Long)

Verder ben ik niet gekomen omdat ik de functies en dat soort dingen nagenoeg niet weet voor ms project.

Pascal

ja dat bestand werkt in excel. zo iets wil ik dus ook hebben maar dan voor ms project. Maar weet niet exact welke tekst dan bovenin moet staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan