VBA in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

noukitje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 okt 2015
Hoi !

Ik vrees dat ik hulp nodig heb met mijn VBA in word.

Voor het werk wil ik een documentje maken in word, waar mensen een aanvraag kunnen doen (via de website / mail / post).

Opzet van het documentje is dat mensen een aanvraag doen voor een fotoshoot (bv voor pasfoto's, productfotografie, babyfotoshoot, etc.)

Momenteel staat naast iedere optie het aantal uur, dit verschilt immers van welke soort (bv babyshoot duurt 3 uur, loveshoot 1.5u).

Opzet wat ik zou willen:

onderaan staat 'duurtijd' vermeld. Ik zou willen dat hiernaast automatisch de tijd komt te staan wat nodig is voor deze aanvraag.
bv. wanneer iemand 'babyshoot' aankruist, dat onderaan automatish 3 uur komt te staan.

MAAR, gezien het ook voorkomt dat iemand meerdere shoots wil, bv. loveshoot en babyshoot samen,
moet hij dan ook de som maken van deze twee, dus hier bv totaal 4,5 uur.

Ik heb al heel wat opzoekingswerk gedaan op internet en vanalles geprobeerd (met if..then, met variabele, ..) maar het wil niet werken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik zet het bestandje in bijlage, zodat het duidelijk is.

Bijlagen

Dit smeekt om een oplossing in Access of (desnoods) Excel. In Word zou het ook wel kunnen, maar dan nog zit je met de verwerking van de resultaten. Weet je zeker dat je het in Word wilt doen?

Hoi,
Ik begrijp niet wat je wil bereiken
website / mail / post
Met de post ?? Is dat een uitgeprint word docje ?
Mail: verstuur je dan een aanvaagformulier mee als bijlage?
Website, heb je dan een invulfomulier in php?
Dus met andere woorden, wat heb je en waar wil je naar toe?
In eerste instantie vergeet word, maak een invulformuliertje in excel, dan heb je zowiezo geen vba nodig maar een paar simpele formules.
Greetz

Even ter duidelijkheid, het document van fotografie is een voorbeeld document, een alternatief omwille van privacy naar het echte document toe. Kortom, ik heb een document waar hetzelfde mee moet gebeuren maar heb dit even omgezet naar fotografie omdat dit duidelijker is naar jullie toe.

de reden waarom ik word wil gebruiken is omdat iedereen overweg kan met word en iedereen word heeft. Excel en access zijn lastiger want niet iedereen heeft dit, zeker niet de originele populatie waar het oorspronkelijk formulier voor gebruikt gaat worden, dus dit staat vast. Het moet in word.

De mailing/post/website discussie hoeven we ook niet te voeren want dit is ter zijde. Ik heb een formulier nodig waar onderaan mijn aantal uur komt te staan, automatisch, afhankelijk welk selectievakje is aangeduid..

... een alternatief omwille van privacy naar het echte document toe.
Dit vind ik een enge zin :). Niet alleen ben ik opgegroeid in de wetenschap dat alleen bussen en treinen ergens naar toe gingen (tegenwoordig geen zekerheidje meer), straks ga je nog een pleidooi houden voor stemrecht voor 'het echte document' :). Maar laten we het er maar op houden dat het een gevoelig document is :D.
Je maakt, vind ik, een stevige denkfout:
de reden waarom ik word wil gebruiken is omdat iedereen overweg kan met word en iedereen word heeft.
Echt niet! Noch dat 'iedereen' Word heeft, noch dat iedereen er mee kan werken! Maar de grootste denkfout is natuurlijk dat je er van uit lijkt te gaan dat de klant jouw input bepaalt. Dat is toch echt andersom: jij bepaalt wat de klant moet invullen, en hoe dat terug dient te komen. Uiteindelijk wil je de input toch ook weer ergens in kwijt? Teneinde rekeningen etc. te kunnen maken en doorbelasten? De vragen van dotchie zijn dan ook uiterst legitiem, want hoe ga jij je document aanbieden aan je klanten? Trekken ze een document van je website af? Stuur je het op per post (=gedrukt exemplaar)? Wordt het gemaild? Wordt het formulier live ingevuld op de website?

Maar goed, in een Word document kun je wel wat dingen regelen, maar dus niet half zo mooi als in Excel, en niet een kwart zo mooi als in Access. Opties die je dus met een simpele pennenstreek terzijde hebt geschoven. Dus hopelijk heb je wat aan het voorbeeldje.

Bijlagen

Zo lastig is het allemaal niet:

'vink' de opties aan en druk op de knop voor de berekening.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik begrijp de discussie niet over het wel/niet gebruiken van word. Zoals ik eerder al zei, kan ik met zekerheid benoemen dat 90% van mijn populatie wel met word kan omgaan en niet met excel of access, laten we dan zelf maar niet uitweiden over het wel of niet bezitten van deze programma's.

Ook de discussie over het afhalen van de website of afdrukken is een discussie die niet gevoerd moet worden vind ik. Los van het gegeven dat ik vraag om een document waarbij ik een automatische berekening krijg van zodra er een selectievakje aangeduid wordt, staat dit volledig los van hoe ik deze gegevens wil verwerken, toch?

Ik wil een werkend document in word, zodat dit afgehaald kan worden op iedere pc (los van het gegeven of dit via een website/server/mail is).

Ik wil een werkend document in word, zodat dit afgehaald kan worden op iedere pc (los van het gegeven of dit via een website/server/mail is).
Dit is een forum dat draait op vrijwillige bijdragen van de helpers. Met dit toontje zou ik bijna zeggen: huur iemand in die het voor je maakt, want hier ga je geen vrienden mee maken ....
Bovendien: op het moment van plaatsen had je al 2 werkende oplossingen.... Wat wil je nog meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan