VBA instructie gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ad4Jansen

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2007
Hallo, Eerst mijn verontschuldigingen als mijn vraag reeds eerder gesteld is. Ik ben nl nieuw hier. Ook ben ik niet echt thuis in vba Simpele macro's via de wizard lukt wel en een beetje bewerken gaat ook wel. Maar mijn hart ligt nog steeds bij de macro's van Lotus 123 maar dat is inmiddels ver verleden tijd.

Waar ik naar op zoek ben is de instructie voor opslaan als.

Wat ik wil:

De cel waarde van bijv A1 gebruiken als bestandsnaam.

Bijv.

in cel B1 type ik een artikelcodenr in cel C2 krijg ik dmv vertikaal zoeken de omschrijving.

Vervolgens combineer ik het artikelnr met de omschrijving in A1.
Maak het vervolgens absoluut.
En dit zou mijn bestandsnaam moeten worden.

Ik heb het geprobeerd met de wizard maar dat lukt niet:(

Ook heb ik simpelweg via Ctrl C en Ctrl V een waarde in het vakje proberen te kopieeren maar ook weer zonder resultaat.

Hellup
Ad

Zou hier ook de instructie in moeten staan?

B:thumb: Bedankt voor de link hier ga ik morgen eens flink doorheen spitten. Moet hier ook het antwoord van bovenstaande vraag terug te vinden zijn?? Het is in iedergeval een antwoord op mijn andere vraag.

Nogmaals bedankt
Ad

Zoiets:

Code:
Sub opslaanals()
    ThisWorkbook.SaveAs Filename:=Sheets("naamvanhettabblad").Range("A1").Value & ".xls"
End Sub

Vervang natuurlijk nog naamvanhettabblad

Als A1 al .xls erin heeft staan, dan hoeft dat niet meer.

Wil je de locatie van het bestand ook opgeven, zet dat dan voor de bestandsnaam.

Wigi

Wigi bedankt het werkt

Eerst gaf hij een compileer fout en syntax error oid

Maar nu ik je instructie gecopieerd heb doet hij het wel

Geweldig Nogmaals bedankt nu kan ik weer verder stoeien.............

Ad

Humpe ook bedankt

Hier ga ik ook even kijken maar eerst ga ik met de oplossing van Wigi Verder

Mooi is dat toch dat internet

Ad

Haya, ik ben zeer nieuw hier (eerste vraag...) hoe krijg ik de inhoud van cel A1 als bestandsnaam van een word document en dan + 1

ik heb in word al een een mail code gezet die het dokument opslaat en mailt naar een gebruiker , maar ik wil er ook nog een volgnummer bij de bestands naam hebben

Greetz Wilco

Haya, ik ben zeer nieuw hier (eerste vraag...) hoe krijg ik de inhoud van cel A1 als bestandsnaam van een word document en dan + 1

ik heb in word al een een mail code gezet die het dokument opslaat en mailt naar een gebruiker , maar ik wil er ook nog een volgnummer bij de bestands naam hebben

Greetz Wilco

Ik zou hierover even een nieuw Topic starten, anders wordt je vraag bijna niet gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan