• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA knoppen maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JCV1986

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2020
Berichten
9
Hoi,

Wie kan mij helpen. Ik ben al enige tijd bezig om met meerdere knoppen meerdere kolommen te laten weergeven in excel maar ik kom er niet uit.

Ik zou graag per kolom een button willen maken om een bepaalde kolom te laten weergeven. Uiteraard wel als ik meerdere buttons kunnen indrukken voor meer weergave.

Bijgevoegd het bestand waar ik mee bezig ben.

Bedankt voor jullie hulp!

Johan
 

Bijlagen

  • rooster.xlsm
    292 KB · Weergaven: 30
Zet deze code achter een button.

Code:
Sub VerbergKolomF()
With ActiveSheet.Range("F1")
    .EntireColumn.Hidden = Not .EntireColumn.Hidden
End With

End Sub

deze verberg kolom F en maakt 'm weer zichtbaar.
Uiteraard kun je 'F1' aanpassen naar de kolom van jouw keuze.
 
Hoi,

Ik heb de code geprobeerd maar ik krijg het niet werkend. Heb een wisselknop proberen te gebruiken. Doe ik dit juist.
 
Je kunt onderstaande manier gebruiken (zelf uiteraard de gewenste kolommen wijzigen) en per gewenste selectie maak je een sub / end sub en die zet je onder een knop en wijs dan de gewenste macro toe.


Columns("k:nz").Select
Selection.EntireColumn.Hidden = False
Columns("oa:xfd").Select
Selection.EntireColumn.Hidden = True
Columns("A:j").Select
Selection.EntireColumn.Hidden = True
 
Waar zijn de buttons te vinden dan? Waarom maak je geen gebruik van groeperen? Samengevoegde cellen zijn onnodig en geven zeker in combinatie met VBA alleen maar ellende.

Code:
Private Sub ToggleButton1_Click()
  Columns(6).Hidden = ToggleButton1
End Sub

Met groeperen en een knop.
 

Bijlagen

  • rooster.xlsm
    302 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan